Będzie taniej!

Aureliusz Mikos
Udostępnij:

Na łeb na szyję spadają ceny używanych samochodów. Zwłaszcza tych w wieku powyżej lat 7. Ceny spadają na giełdach, w komisach, ustępują też sprzedający bezpośrednio.

 

Będzie taniej!

W sierpniu sprowadzono do Polski blisko 130 tys. używanych samochodów osobowych i padł rekord.  Import od początku roku  przekroczył 400 tys. pojazdów. Auta dawno nie były tak dostępne jak po wejściu Polski do Unii. Za samochód w Niemczech płaci się 500, góra 1000 euro i to się opłaci nawet wtedy, jeżeli trzeba zapłacić 65-procentowy podatek akcyzowy.

 

Obecnie w Polsce  bez większego problemu można kupić używany samochód, co prawda wiekowy, ale i tak lepszy i bezpieczniejszy od starych Polonezów, Fiatów 125p i innych archaicznych marek poruszających się jeszcze po naszych drogach. Jednak rynek się już zapełnił. Pękają w szwach giełdy, w komisach przybyło drugie tyle aut  i sytuacja jest kryzysowa, bo sprzedaż stanęła.

 

Zaczęły spadać ceny. Np. za Forda Escorta z roku 1996 trzeba dziś zapłacić 11-12 tys. zł, a jeszcze kilka miesięcy temu cena wynosiła 13-15 tys. zł.  Mazda 323F 1,6 z roku 1991 kosztuje od 7 do 10 tys. zł, Honda Concerto z tego samego roku od 9 do 11 tys. zł.

 

Jednak im samochód młodszy tym obniżki cen mniejsze. W przypadku samochodów do lat trzech wyraźnych przecen jeszcze nie widać, w grupie aut 5-7 letnich samochody potaniały o 5-10%, w przypadku starszych nawet do 25% i to w ciągu ostatniego miesiąca!

 

Ceny nowych samochodów też spadają. Może nie te oficjalne, ale promocja goni promocję. Jeżeli dealerzy chcą sprzedawać nowe samochody mogą sobie na razie wybić z głowy harmonizację. Jeśli nie obniżą cen popadną w tarapaty. Poza tym zbliża się koniec roku i nie będą chcieli zostać na placu ze starym rocznikiem.

 

W najbliższych miesiącach import z zagranicy będzie spadał. W Niemczech, Belgii, Holandii i Francji wyczyszczono już place z co lepszych i tańszych samochodów, poza tym Polska jest zawalona używanymi autami, a nic lepiej nie reguluje gospodarki jak prawa rynku, popyt i podaż.

 

To jednak nie koniec obniżek. Do Polski sprowadzono setki tysięcy samochodów, których nie można sprzedać. Dodatkowo rząd (prawdopodobnie od 1 stycznia) zniesie akcyzę na używane importowane auta. Przyszedł czas dla kupujących, teraz to oni dyktują warunki. Przynajmniej na razie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie