Będzie gdzie ładować ekosamochody

Andrzej Rejson/ Robert Tomaszewski
Fot. NICE
Fot. NICE
Do końca 2011 roku w stolicy ma powstać 130 punktów ładowania samochodów elektrycznych, natomiast w całym kraju ma ich być ok. 300.
Fot. NICE
Fot. NICE

Specjalne "dystrybutory" mają być podobne do parkomatów i umożliwiać ładowanie po przyłożeniu specjalnej karty czipowej. Każde z urządzeń w zależności od konstrukcji będzie miało od jednego do trzech gniazd do podłączenia auta. Specjaliści szacują, że ok. 30-60 min ładowania wystarczy do przejechania kilkudziesięciu kilometrów. Jeszcze w tym roku Warszawa ma otrzymać 30 takich urządzeń.

Ale zaszczyt ma spotkać nie tylko stolicę. W przeciągu najbliższych dwóch lat ma zostać wybudowanych ok. 300 takich punktów we wszystkich większych miastach Polski. Na razie będzie to wystarczające, bo auta elektryczne, których zasięg na pełnych akumulatorach wynosi średnio ok. 100- 150 km, z założenia przeznaczone są do użytku miejskiego, więc na razie nie ma konieczności budowy punktów ładowania poza granicami miasta.

Już teraz niektóre korporacje taksówkarskie zaczynają poważnie myśleć o wymianie części swojego taboru samochodowego na auta napędzane silnikiem elektrycznym. Ratusz warszawski zapowiedział wymianę większości autobusów na elektryczne do 2020 r.

Specjaliści wyliczają, że koszt przejechania 100 km samochodem elektrycznym to ok. 3,5 zł, a jedyne co jeszcze stoi na przeszkodzie, to dość wysoki koszt zakupu takich aut, który waha się od 40 do ponad 100 tys. zł.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

UOKiK przeprowadza kontrole na stacjach V2

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty