Zgodnie o oczekiwaniami, rywalizację wygrali faworyci – Kuba Przygoński i Timo Gottschalk (Toyota Hilux). Polsko-niemiecka załoga triumfowała na czterech z pięciu oesów i o ponad dwie minuty pokonała urzędujących mistrzów Polski, czesko-słowacki duet Miroslav Zapletal i Marek Sykora (H3 Evo II). Na trzecim miejscu sklasyfikowano Pawła Molgo i Macieja Martona (Ford F-150 Evo), a na czwartej Michała Goczała i Kamila Hellera (Can-Am Maverick X3). Załoga Energylandia Rally Teamu wygrała rajd w kategorii T4. Rywalizację w grupie TH rozstrzygnęli na swoją korzyść Jacek Soboń i Przemysław Markowski, natomiast w kategorii T2 pierwszą lokatę wywalczyli Tomasz Piec i Michał Marczewski.
– Wygrywamy pierwszą rundę mistrzostw Polski, bardzo się z tego cieszymy, bo to był pierwszy start w samochodzie terenowym po tej długiej przerwie. Wracamy do gry, za nami 200 kilometrów odcinków specjalnych. To był bardzo fajny rajd, jestem tu pierwszy raz i na pewno będę to dobrze wspominać, trasa i roadbook były bardzo dobrze przygotowane, więc można było pewnie jechać. Odcinki różniły się między sobą, pierwszy z nich prowadził po lesie, po dziurach, było dużo zakrętów, drugi natomiast był szybszy, bardziej piaszczysty, pustynny. Cieszę się ze współpracy z Timo i z tego, jak sprawował się samochód, bo przejechaliśmy nim mało kilometrów – powiedział na mecie Kuba Przygoński.
W rajdzie Baja Szczecinek wystartowało łącznie 5 samochodów Toyoty, poza Hiluxem Kuby Przygońskiego, trzy Land Cruisery w grupie T2 i jeden Land Cruiser w grupie Open. Wszystkie rajdówki japońskiego producenta dojechały do mety bez większych problemów. W grupie T2 załoga Michał Horodeński / Arkadiusz Sałaciński zajęła 4. miejsce, Patrycja Brochocka zajęła 9. lokatę, natomiast Piotr Sołtys z Tomaszem Brzezińskim samotnie finiszowali w grupie Open. Na dodatek team Toyota-Solter Motorsport został liderem w kategorii producentów. – W rajdzie pojechałem w grupie Open Land Cruiserem 155 w specyfikacji, którą przygotowujemy do startów w maratonach pustynnych – powiedział na mecie Piotr Sołtys, kierowca i szef tago zespołu. – Ta specyfikacja różni się od T2 głównie frontem i specjalną płytą osłonową, dopasowaną do jazdy po wydmach. Na odcinkach specjalnych sprawdzałem na przyszłość także nastawy zawieszenia i kilka innych ważnych elementów.
W kategorii motocykli triumfował Maciej Giemza, podobnie jak Przgoński, reprezentant Orlen Team. Natomiast wśród kierowców quadów najszybsi byli Jan Stolarczyk (klasa Q4) oraz Kamil Wiśniewski (klasa Q2).
Kolejną odsłoną mistrzostw Polski, a także rundą Pucharu Świata FIA, będzie rajd Baja Poland, który zaplanowano na pierwszy weekend września.
Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?