Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Baja Szczecinek 2020. Przygoński najszybszy

Tomasz Szmandra (AIP)
Po dłużej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa sezon tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych rozpoczął rajd Baja Szczecinek. Trasa inauguracyjnej rundy krajowego czempionatu składała się z pięciu odcinków specjalnych o długości ponad 210 km. Łącznie organizatorzy przyjęli 101 zgłoszeń, wśród których byli zawodnicy znani z regularnych występów w Rajdzie Dakar czy rundach pucharu świata FIA.Fot. Grzegorz Kozera
Po dłużej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa sezon tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych rozpoczął rajd Baja Szczecinek. Trasa inauguracyjnej rundy krajowego czempionatu składała się z pięciu odcinków specjalnych o długości ponad 210 km. Łącznie organizatorzy przyjęli 101 zgłoszeń, wśród których byli zawodnicy znani z regularnych występów w Rajdzie Dakar czy rundach pucharu świata FIA.Fot. Grzegorz Kozera
Po dłużej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa sezon tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych rozpoczął rajd Baja Szczecinek. Trasa inauguracyjnej rundy krajowego czempionatu składała się z pięciu odcinków specjalnych o długości ponad 210 km. Łącznie organizatorzy przyjęli 101 zgłoszeń, wśród których byli zawodnicy znani z regularnych występów w Rajdzie Dakar czy rundach pucharu świata FIA.

Zgodnie o oczekiwaniami, rywalizację wygrali faworyci – Kuba Przygoński i Timo Gottschalk (Toyota Hilux). Polsko-niemiecka załoga triumfowała na czterech z pięciu oesów i o ponad dwie minuty pokonała urzędujących mistrzów Polski, czesko-słowacki duet Miroslav Zapletal i Marek Sykora (H3 Evo II). Na trzecim miejscu sklasyfikowano Pawła Molgo i Macieja Martona (Ford F-150 Evo), a na czwartej Michała Goczała i Kamila Hellera (Can-Am Maverick X3). Załoga Energylandia Rally Teamu wygrała rajd w kategorii T4. Rywalizację w grupie TH rozstrzygnęli na swoją korzyść Jacek Soboń i Przemysław Markowski, natomiast w kategorii T2 pierwszą lokatę wywalczyli Tomasz Piec i Michał Marczewski.

Po dłużej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa sezon tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych rozpoczął rajd Baja Szczecinek.
Po dłużej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa sezon tegorocznych Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych rozpoczął rajd Baja Szczecinek. Trasa inauguracyjnej rundy krajowego czempionatu składała się z pięciu odcinków specjalnych o długości ponad 210 km. Łącznie organizatorzy przyjęli 101 zgłoszeń, wśród których byli zawodnicy znani z regularnych występów w Rajdzie Dakar czy rundach pucharu świata FIA.

Fot. Orlen Team

– Wygrywamy pierwszą rundę mistrzostw Polski, bardzo się z tego cieszymy, bo to był pierwszy start w samochodzie terenowym po tej długiej przerwie. Wracamy do gry, za nami 200 kilometrów odcinków specjalnych. To był bardzo fajny rajd, jestem tu pierwszy raz i na pewno będę to dobrze wspominać, trasa i roadbook były bardzo dobrze przygotowane, więc można było pewnie jechać. Odcinki różniły się między sobą, pierwszy z nich prowadził po lesie, po dziurach, było dużo zakrętów, drugi natomiast był szybszy, bardziej piaszczysty, pustynny. Cieszę się ze współpracy z Timo i z tego, jak sprawował się samochód, bo przejechaliśmy nim mało kilometrów – powiedział na mecie Kuba Przygoński.

W rajdzie Baja Szczecinek wystartowało łącznie 5 samochodów Toyoty, poza Hiluxem Kuby Przygońskiego, trzy Land Cruisery w grupie T2 i jeden Land Cruiser w grupie Open. Wszystkie rajdówki japońskiego producenta dojechały do mety bez większych problemów. W grupie T2 załoga Michał Horodeński / Arkadiusz Sałaciński zajęła 4. miejsce, Patrycja Brochocka zajęła 9. lokatę, natomiast Piotr Sołtys z Tomaszem Brzezińskim samotnie finiszowali w grupie Open. Na dodatek team Toyota-Solter Motorsport został liderem w kategorii producentów. – W rajdzie pojechałem w grupie Open Land Cruiserem 155 w specyfikacji, którą przygotowujemy do startów w maratonach pustynnych – powiedział na mecie Piotr Sołtys, kierowca i szef tago zespołu. – Ta specyfikacja różni się od T2 głównie frontem i specjalną płytą osłonową, dopasowaną do jazdy po wydmach. Na odcinkach specjalnych sprawdzałem na przyszłość także nastawy zawieszenia i kilka innych ważnych elementów.

W kategorii motocykli triumfował Maciej Giemza, podobnie jak Przgoński, reprezentant Orlen Team. Natomiast wśród kierowców quadów najszybsi byli Jan Stolarczyk (klasa Q4) oraz Kamil Wiśniewski (klasa Q2).

Kolejną odsłoną mistrzostw Polski, a także rundą Pucharu Świata FIA, będzie rajd Baja Poland, który zaplanowano na pierwszy weekend września.

Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty