System ma za zadanie wyłączyć podczas jazdy sześć z dwunastu cylindrów, gdy kierowca nie wykorzystuje pełnego potencjału
silnika. Co ważne, po nagłym wciśnięciu pedału gazu nieaktywne cylindry „włączają się do akcji” w czasie zaledwie 180 milisekund, dzięki czemu Aventador nie straci swojego hardkorowego charakteru. Układ będzie montowany standardowo wraz z technologią start/stop. Wprowadzone zmiany pozwolą obniżyć średnie zużycie paliwa z 17,2 do 16 litrów na 100 kilometrów, natomiast emisja CO2 spadnie z obecnych 398 do 370 g/km.
Aventador 2013 otrzyma dodatkowo sztywniejsze sprężyny i przeprojektowane amortyzatory, zmodyfikowaną skrzynię biegów, nowe wskaźniki w desce rozdzielczej oraz dodatki wykonane z włókna węglowego.
Nowe Lamborghini prawdopodobnie zadebiutuje podczas tegorocznego Salonu Samochodowego w Paryżu.
Wybory samorządowe 2024 - II tura
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?