Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autstrada A1. Będzie trzeci pas od Torunia do Włocławka

OPRAC.:
Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez GDDKiA inwestycja została ujęta w planie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.
Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez GDDKiA inwestycja została ujęta w planie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na opracowanie materiałów do uzyskania decyzji środowiskowej dla poszerzenia autostrady A1. To ok. 35 km odcinek od węzła Toruń Południe do węzła Włocławek Północ.

"Układ komunikacyjny kraju, w tym sieć autostrad, był planowany wiele lat temu. Nie przewidziano wtedy, że na niektórych odcinkach wzrost ruchu będzie na tyle duży, że konieczna będzie rozbudowa tych tras. Tak jest na niektórych odcinkach autostrady A4, A2 między Łodzią i Warszawą oraz na odcinku A1 Toruń - Włocławek" – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

W ramach inwestycji poszerzone zostaną obie jezdnie o trzeci pas ruchu po wewnętrznej stronie, z wykorzystaniem środkowego pasa dzielącego. Projekt obejmuje dostosowanie parametrów technicznych autostrady A1 do prognozowanego wzrostu natężenia ruchu, w szczególności spowodowanego przejęciem ruchu z drogi S10 Szczecin – Warszawa. Ma to związek z planowana budową S10 na odcinku od węzła Włocławek Północ do Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (A50/S50) i budową S10 na odcinku Bydgoszcz – Toruń. Prognozowane natężenie ruchu na odcinku autostrady A1 na odcinku od węzła Toruń Południe do węzła Włocławek Północ zbliża się do wartości odpowiednich dla przekroju 2x3. Spodziewany jest dalszy stopniowy wzrost natężenia ruchu na tym odcinku.

Celem opracowania, na którego wykonanie zawarto umowę, jest określenie zakresu rzeczowego i finansowego przedsięwzięcia, polegające na ustaleniu rozwiązań geometrycznych drogi, konstrukcji kolejnego pasa, odwodnienia, istniejących elementów BRD, granic terenowych zadania inwestycyjnego oraz zbiorczych kosztów dla kluczowych elementów przedsięwzięcia, uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach oraz określenie wstępnego zakresu projektowego.

Zgodnie z informacjami przedstawionymi przez GDDKiA inwestycja została ujęta w planie Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 r.

Źródło:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Droga księżycowa w Gdyni, czyli Marszewska Góra

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty