Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autostrada A2. Drogowcy będą naprawiać nawierzchnię

Mariusz Michalak / GDDKiA
Fot. GDDKiA
Fot. GDDKiA
Płytkie uszkodzenia nawierzchni A2, jakie powstały w warstwie ścieralnej w czasie ostatnich bardzo dużych wahań temperatur, są na bieżąco naprawiane. Z uwagi na duże natężenie ruchu na A2, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podjęła decyzję o naprawie ubytków w technologii „na gorąco”, co ma zapewnić większą trwałość. Na to jednak musi pozwolić pogoda.

Prace rozpoczną się, jak tylko pozwoli na to pogoda. Wówczas należy się spodziewać ograniczenia prędkości oraz krótkotrwałych wyłączeń pasów ruchu. Do tego czasu, ze względu na panujące warunki atmosferyczne, ubytki są uzupełniane masą „na zimno”, aby zapobiec ich powiększaniu.

Na niespełna 50-kilometrowym odcinku autostrady A2, od węzła Łódź Północ do granicy woj. mazowieckiego, pojawiło się (łącznie na obu jezdniach) 48 ubytków nawierzchni. W jednym miejscu (na wysokości MOP Parma i Polesie) było kilka ubytków usytuowanych blisko siebie. Pozostałe ubytki były na tyle niewielkie, że podczas jazdy nie stanowiły zagrożenia dla użytkowników. 

Autostrada A2. Sposób naprawy uzależniony od pogody 

Uzupełniane ubytków w nawierzchni masą „na zimno” to standardowy zabieg i jest czymś naturalnym przy warunkach pogodowych, jakie ostatnio panowały w całym kraju. Jest to doraźne i tymczasowe rozwiązanie, którego stosowanie spowodowane jest niemożnością dotrzymania reżimów technologicznych wykonania naprawy „na gorąco” w obecnych warunkach pogodowych. Na tak mocno obciążonych ruchem drogach powtarza się te zabiegi aż do zaistnienia warunków umożliwiających docelową naprawę. Niemniej jednak, ze względu na zaistniałą sytuację, podjęta została decyzja o uzupełnieniu ubytków w technologii „na gorąco”, co daje pewność znacznie większej trwałości. Prace rozpoczną się, jak tylko pozwolą na to warunki. Przypomnijmy, że w przeciągu zaledwie dwóch dni amplituda temperatury wyniosła ponad 22 stopnie Celsjusza (od -18 do +4). 

Apel do kierowców

"Kierowco, jeżeli na danym odcinku wprowadzona została czasowa organizacja ruchu związana z pracami na drodze, zachowaj szczególną ostrożność i dostosuj prędkość do oznakowania i panujących warunków" - apeluje GDDKiA.

Zbliża się czas wymiany warstwy ścieralnej na A2 

W przypadku nawierzchni bitumicznych, a taka jest na A2 między węzłem Łódź Północ a granicą województwa mazowieckiego, wymienia się warstwę ścieralną co ok. 12-15 lat. Odcinek ten wybudowany był 9 lat temu, przed Euro 2012.

Trasa została udostępniona wówczas do ruchu po warstwie wiążącej, natomiast warstwę ścieralną zakończono układać na początku 2013 roku. Naprawy nawierzchni były wykonywane w ramach gwarancji, która zgodnie z kontraktem obejmowała okres 48 miesięcy. Ponadto prowadzono prace związane z bieżącym utrzymaniem.

Zobacz także: Testujemy elektrycznego Opla Corsę

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty