Automatyczny włącznik świateł MX-1

Redakcja
Zdecydowana większość kierowców ze zrozumieniem przyjęła decyzję o obowiązku jazdy samochodem z włączonymi światłami mijania lub światłami dziennymi przez okrągły rok. Jeszcze lepiej przyjęli ją właściciele i pracownicy warsztatów samochodowych, producenci żarówek i automatycznych włączników świateł.

 

Automatyczny włącznik świateł mijania MX-1 to produkt, który czekał na swoje przysłowiowe 5 minut. Dziś jest chętnie kupowany przez warsztaty z całej Polski, a przecież popyt trwać będzie jeszcze wiele lat. Dziś zaprezentujemy dość szczegółowo samo urządzenie z uwzględnieniem procedur montażu. Artykuł kierujemy przede wszystkim do profesjonalistów - pracowników warsztatów samochodowych, aczkolwiek tak zwany zwyczajny kierowca powinien także znaleźć w nim wiele przydatnych informacji.

Automatyczny włącznik świateł MX-1

Dlaczego warto montować MX-1? Przede wszystkim odpowiedzmy na pytanie - czy montowane urządzenie ma być dobre, czy tanie? Jeżeli tylko tanie, poszukajmy na aukcjach Allegro. Różnica w cenie nie bierze się jednak z nikąd. Jeżeli zapoznacie się Państwo z MX-1 łatwiej będzie o odpowiedź na pytanie - dlaczego nikt na aukcjach nie proponuje urządzenia równie funkcjonalnego.

MX-1 oferuje Amervox, firma z wieloletnim doświadczeniem, która na dodatek opatruje wyłącznik własną marką - na każdym egzemplarzu znajduje się logo Amervoxu oraz numer serii urządzenia. Firma daje pełną i pisemną gwarancję na zakupiony towar, a nie jak to ma się na niektórych aukcjach gwarancję rozruchową, co w świetle obowiązujących przepisów nic nie znaczy.

Dla warsztatu, ale i dla ostatecznego użytkownika urządzenia, jest ważne, że ma ono szczegółową instrukcję montażu. Można pobrać ją z internetu.

Czym wyróżnia się MX-1 w grupie urządzeń konkurencji?
Po pierwsze - MX-1 odprowadza kierowcę światłami. To duża wygoda. Tę sama funkcję mają najnowsze modele na przykład Mercedesów i BMW. Światła świecą się przez tylko wtedy, gdy jest to potrzebne. Obsługa pilotem lub przyciskiem.

Po drugie - MX-1 jest na rynku polskim od lat i jako jedyny został dopuszczony do montażu w autoryzowanych salonach samochodowych, gdzie zamontowano ponad 10 tysiącach egzemplarzy. Bez reklamacji!

Po trzecie - ma bardzo dobre parametry techniczne: przekaźniki odpowiedniej mocy przystosowano do bezawaryjnej pracy w każdym samochodzie, mała centralka o wymiarach 69x50x27mm, certyfikat homologacyjny UE, gwarantujący instalację nie kolidującą z instalacją samochodu.

 

Ważne dla montażystów:
Montażystom warto zwrócić uwagę na kilka zasadniczych atutów MX-1, dzięki którym urządzenie jest funkcjonalne i daje się bez problemów instalować w każdym samochodzie. Oto kilka z nich.

Automatyczne załączanie świateł mijania po rozruchu silnika
Po 5 sekundach od momentu uruchomienia silnika światła zapalą się automatycznie. Kilkusekundowe opóźnienie załączenia się świateł jest uzasadnione - pozwala bowiem oszczędzić akumulator i silnik podczas jego rozruchu.

 

Automatyczne rozłączanie świateł po wyłączeniu silnika
Po zatrzymaniu się pojazdu i wyłączeniu silnika MX-1spełnia funkcję automatycznego wyłącznika świateł, co także nie jest bez znaczenia w praktyce kierowcy, albowiem chroni akumulator przed rozładowaniem w samochodzie pozostawionym "na światłach".

 

Przełącznik "ON/OFF"
Należy zamontować na wypadek konieczności czasowego wyłączenia automatycznego włącznika świateł.

 

Włącznik świateł odprowadzających
Funkcja "odprowadzania światłami" może być aktywowana na czas 30 sekund po wyłączeniu silnika. Dla przykładu można po wyjściu z samochodu oświetlona drogą dotrzeć do domu.

Zdalne sterowanie "odprowadzanie światłami"
Funkcja ta będzie użyteczna, jeżeli MX-1 będzie sterowany przy pomocy pilota autoalarmu. Umożliwi to zdalną obsługę tej funkcji (tylko wybrane alarmy).

 

Co jest w komplecie
Komplet zawiera: centralkę, wiązkę zasilająco-sterującą, przełącznik lato-zima, włącznik świateł odprowadzających, instrukcje montażu

 

Z homologacją na znak E20
Gwarantuje to, że MX-1 nie wpłynie na pracę urządzeń elektrycznych i elektronicznych samochodu. Badania na ten znak są przeprowadzane przez niezależnych rzeczoznawców i są honorowane w całej unii Europejskiej. Na każdym naszym urządzeniu znajduje się naklejka z tym numerem.

 

Z każdym silnikiem
MX-1 może pracować w samochodach z silnikiem benzynowym, jak również w samochodach z silnikiem wysokoprężnym. Montaż do samochodów z silnikiem wysokoprężnym jest opisany w osobnym akapicie - uwzględnia potrzebną zwłokę na podgrzanie świec żarowych.

 

Współpraca z halogenami i ksenonami
Po zamontowaniu samochód zachowuje się dokładnie tak samo, jakby po przekręceniu przełącznika świateł na desce rozdzielczej. Nie zachodzi najmniejsze ryzyko przepalenia żarówek, czy innych urządzeń (np. bezpieczników). Urządzenie włącza również podświetlenie wnętrza samochodu (deski rozdzielczej), również w samochodach gdzie istnieją do tego oddzielne obwody - np. Volkswagen.

 

Wsparcie techniczne przez internet
Wszyscy zarejestrowani odbiorcy urządzeń, mają dostęp do wsparcia technicznego przez internet. W strefie dla dealerów, po zalogowaniu, dostępne są aktualne instrukcje oraz schematy potrzebne do prawidłowego zamontowania urządzenia oraz opisane są procedury testowe poprawności jego działania.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty