Autobusy elektryczne. Jak działa ładowarka pantografowa do tych pojazdów?

Red / Naszemiasto.pl
Pierwsza stacja do ładowania pantografowego powstała w Warszawie na Mokotowie. To jednak dopiero początek elektrycznej rewolucji. Fot. Damian Kiujawa
Pierwsza stacja do ładowania pantografowego powstała w Warszawie na Mokotowie. To jednak dopiero początek elektrycznej rewolucji. Fot. Damian Kiujawa
Pierwsza stacja do ładowania pantografowego powstała w Warszawie na Mokotowie. To jednak dopiero początek elektrycznej rewolucji.

Na Mokotowie, przy pętli Spartańska, zbudowano specjalne urządzenie do ładowania pantografowego. Wysięgnik, który jest wielką ładowarką, to jednak tylko część większego projektu. Miasto szykuje się na zakup 130 ekologicznych pojazdów. Część z nich już jest testowana. Pierwsze ruszą do regularnych kursów we wrześniu.

Docelowo 130 elektrycznych pojazdów będzie jeździło ulicami Warszawy w 2020 roku. Większość z nich, bo aż sto, mają stanowić nowoczesne elektryczne przegubowce. Żeby cały system zadziałał, potrzebna jest jednak baza.

W całej Warszawie ma stanąć 19 wielkich ładowarek, które umożliwią sprawne "zatankowanie" eko-pojazdu. Miejsce postojowe będzie w odnawianej zajezdni Redutowa. Dzięki temu autobusy będą używane przez większość dnia.

Więcej w serwisie warszawa.naszemiasto.pl

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty