Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Autobusem hybrydowym Man Lion's City Hybryd A37 po Stalowej Woli

redakcja.regiomoto
Man Lion's City Hybryd A37
Man Lion's City Hybryd A37
Zielony autobus Miejskiej Komunikacji Samochodowej od wtorku wozi pasażerów w Stalowej Woli. Ma nowoczesny, hybrydowy silnik, który gromadzi energię w akumulatorze podczas hamowania i używa jej podczas ruszania pojazdu. Przez to oszczędza paliwo.
Man Lion's City Hybryd A37
Man Lion's City Hybryd A37

Autobus Man Lion's City Hybryd A37 pojeździ po Stalowej Woli do 14 kwietnia. Będzie to testowa jazda, przymiarka do kupna pojazdu od Man Truck&Bus Polska. Producent zaleca, aby pojazd wykorzystać na liniach komunikacyjnych z dużą liczbą przystanków na trasie oraz możliwie dużym przebiegiem dziennym.

Wobec tego, aby pozyskać jak największą ilość danych dotyczących spalania paliwa, zakresu wykorzystania napędu elektrycznego "hybryda" będzie obsługiwała głównie linię nr 1 (gdzie dzienny przebieg wynosi 345 km). W pierwszą jazdę po mieście wsiedli do pojazdu dyrektor Zakładu MKS Antoni Sokołowski i pracownicy spółki.

Stalowa Wola chce do końca 2020 roku kupić osiemnaście nowoczesnych autobusów dla Miejskiej Komunikacji Samochodowej. Być może będą to autobusy z tak zwanym napędem hybrydowym, redukujące zużycie paliwa.

Jak przekonuje dyrektor Zakładu MKS Antoni Sokołowski, spośród trzydziestu dwóch używanych autobusów, osiemnaście jest już mocno wyeksploatowanych i nadają się do wymiany. Rocznie trzeba by wymienić dwa autobusy. W 2011 roku udało się kupić osiem nowych autobusów spełniających najwyższe standardy techniczne. Teraz miasto ma apetyt na następne.

Do poniedziałku ulicami Stalowej Woli będzie jeździł i przewoził pasażerów testowany autobus Man Lion's City Hybryd. Będzie go można także zobaczyć z bliska podczas Dni Stalowej Woli na początku maja. Podczas jazdy po mieście oceniane będą walory użytkowe, zarówno pod względem ekonomicznym, komfortu podróżowania, niezawodności i innych parametrów eksploatacyjnych. Testy mają również na celu prezentację innowacji w zakresie budowy niskoemisyjnych autobusów komunikacji miejskiej i przedstawienie ich mieszkańcom miasta.

- Zebrane dane pomogą racjonalnie wypracować pogląd na inwestycje i zakupy w przyszłości, zwłaszcza, że w nowej perspektywie budżetowej Unii Europejskiej na lata 2014-2020 promowane będą autobusy o rozwiązaniach innowacyjnych, zapewniających wysokiej jakości usługi transportowe, przyjaznych środowisku naturalnemu, na przykład z napędem hybrydowym), redukujących zużycie paliwa – mówi dyrektor Sokołowski.

Autobus hybrydowy MAN zużywa nawet 30 proc. mniej paliwa i oszczędza w ten sposób 10 tys. litrów oleju napędowego rocznie. Ten bilans odzwierciedla się również w emisji CO2: MAN Lion's City Hybrid obciąża środowisko w wymiarze nawet o 26 ton CO2 rocznie mniej, niż porównywalne autobusy miejskie, wyposażone w silniki konwencjonalne.

Nowoczesny napęd hybrydowy nie tylko oszczędza środowisko i portfel, ale również podnosi komfort życia w centrach miast dzięki niższej emisji hałasu oraz spalin na przystankach. Jak twierdzi producent, MAN Lion's City Hybrid to wzorcowy przykład jazdy przyjaznej dla środowiska w miejskim ruchu liniowym.

Zdzisław Surowaniec, "Echo Dnia" 

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty