Auto na abonament. Kto je wybiera?

(ip)
Fot. Hyundai
Fot. Hyundai
Udostępnij:
Ponad 58% klientów*, którzy zdecydowali się na skorzystanie z produktu umożliwiającego użytkowanie samochodu w abonamencie, to osoby między 30 a 45 rokiem życia.
Fot. Hyundai
Fot. Hyundai

Auto na abonament to sposób na użytkowanie nowego samochodu bez konieczności kupowania go za gotówkę czy na kredyt. Oznacza to w praktyce dostęp często do wszystkich modeli producenta wraz z całkowitym serwisem, ubezpieczeniem, gwarancją wymiany opon i samochodem zastępczym w ramach jednej stałej stawki miesięcznej.

- Analiza bazy klientów, którzy zdecydowali się na abonament wskazuje na wyraźnie silny udział osób w przedziale wiekowym 30-45 lat, mieszkańców dużych miast, specjalistów w swoim zawodzie – mówi Konrad Karpowicz z Masterlease. – Produkt, który nosi ewidentnie cechy rozwiązania innowacyjnego i jest wciąż nowinką na rynku, dobrze trafia w oczekiwania zwłaszcza tych osób, które funkcjonują w codziennym pośpiechu – dodaje.

Zdaniem ekspertów z firmy leasingowej coraz szybsze tempo życia i charakteryzująca je niecierpliwość, rozumiana jako unikanie długofalowych zobowiązań, będą wpływały na popularność abonamentu na auto w stosunku do tradycyjnego zakupu. Wśród najczęstszych odpowiedzi podawanych jako argument, który zdecydował o wyborze tego produktu znalazły się: wygoda, cena i krótka perspektywa umowy.

Obserwacje te zdają się potwierdzać analizy wykonane przez Goldman Sachs, opisujące pokolenie tzw. "millenialsów", czyli osób urodzonych pomiędzy 1980 a 2000 rokiem. Zgodnie z raportem** 55% z badanych deklaruje, że posiadanie samochodu na własność nie jest dla nich wartością samą w sobie.

-  Klienci przekładają swoje doświadczenia i oczekiwania z rynku telekomunikacji na inne segmenty usług i produktów. Chcą mieć wszystko w pakiecie. Skoro płacąc jedną cenę mają u operatora telefon, internet i TV, to oczekują podobnych rozwiązań na rynku motoryzacyjnym. Płacą raz na miesiąc i to jest jedyna rzecz, która zaprząta ich uwagę - dodaje Konrad Karpowicz z Masterlease.

Około 17% nabywców produktu to kobiety, które w badaniu zwracały uwagę na korzyści płynące z pakietu usług. Kobiety chcą mieć zagwarantowaną kompleksową usługę, mobilność i pewność, że korzystają z nowego, sprawnego pojazdu. Jako na atut rozwiązania abonamentowego, panie wskazywały także możliwość traktowania tego produktu jako swoistego testu wybranego modelu auta.

* Analizę przeprowadzono na bazie danych klientów, którzy zdecydowali się na zakup usługi abonamentowej oferowanej we współpracy Masterlease i Hyundai.

 ** Goldman Sachs, Global Investment Research

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie