- Jako pierwsze miasto w Polsce oznaczamy w ten sposób buspasy, dzięki czemu wszyscy mieszkańcy zyskają świadomość, że auta elektryczne mogą poruszać się tymi specjalnie wyznaczonymi pasami. To bardzo duże udogodnienie, które pozwala przejechać przez miasto, zwłaszcza w godzinach szczytu, nie stojąc w korkach. Cieszę się, że Łódź wyznacza trendy w zakresie ekologii w aglomeracjach – powiedział Adam Wieczorek, wiceprezydent Łodzi.
- Z uwagi na brak kompleksowych rozwiązań prawnych i w większości zamknięty katalog znaków, wprowadzenie szeregu oznaczeń umożliwiających stworzenie systemu informacji dla użytkowników pojazdów elektrycznych w Polsce, jest utrudnione. Dlatego opracowaliśmy gotowe przykłady rozwiązań graficznych, mogące posłużyć jako narzędzie do stworzenia takiego systemu w ramach nowelizacji odpowiednich przepisów. Liczymy, że nasza propozycja otworzy dyskusję na temat konieczności uregulowania tej ważnej dla rozwoju rynku kwestii – mówił Maciej Mazur, Dyrektor Zarządzający PSPA.
Premiera raportu „System identyfikacji wizualnej elektromobilności w Polsce” odbędzie się 9 września br. w trakcie Kongresu Nowej Mobilności w Lublinie. To największy kongres poświęcony elektromobilności dla samorządów w Polsce.
- Inicjatywa Łodzi to duży krok w zakresie popularyzacji elektromobilności w Polsce. Wyobraźmy sobie, że charakterystyczne samochody z wtyczką i akronim EV znajduje się na większości buspasów w naszych miastach. To najlepsza reklama samochodów elektrycznych, która podkreśla walory użytkowe pojazdów zeroemisyjnych. Liczymy, że kolejne samorządy pójdą śladem Łodzi, do czego będziemy namawiać podczas lubelskiego kongresu - powiedział Łukasz Witkowski z PSPA.
Za trendami w zakresie elektromobilności podążają także miejskie instytucje w Łodzi, takie jak Zakład Wodociągów i Kanalizacji, który testuje obecnie pojazdy zero- i niskoemisyjne.
- W ciągu najbliższych lat, do 2025 roku spółka planuje wymienić około 30% swojej floty, właśnie na auta ekologiczne. To dobry moment, by sprawdzić, jakie pojazdy sprawdzają się do celów spółki – mówi Krzysztof Wrześniewski, kierownik Wydziału Transportu ZWiK. Pierwsze 10 aut niskoemisyjnych spółka planuje kupić w 2020 roku.
Zobacz także: Porsche Macan w naszym teście
Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?