Auta używane. Zobacz z jakich krajów najczęściej sprowadzamy auta

Paweł Piątek
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w sierpniu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 78 735 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony, o 9,3% więcej niż rok wcześniej. To czternasty z kolei miesiąc wzrostu.
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w sierpniu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 78 735 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony, o 9,3% więcej niż rok wcześniej. To czternasty z kolei miesiąc wzrostu. materiały prasowe
Jak podaje w swoim raporcie Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w sierpniu 2024 roku zarejestrowano w Polsce 78 735 sprowadzonych z zagranicy używanych samochodów osobowych i dostawczych o dmc do 3,5 tony, o 9,3% więcej niż rok wcześniej. To czternasty z kolei miesiąc wzrostu.

Sierpień 2024 roku to kolejny, czternasty już miesiąc rosnącego importu, co może wskazywać na coraz większą dostępność samochodów za granicą. Prognoza IBRM Samar na 2024 rok wynosi ok. 940 - 960 tys. sztuk. Zdecydowaną większość sprowadzonych w tym roku pojazdów - dokładnie 590 265  sztuk - stanowią samochody osobowe, których zarejestrowano o 22,9% więcej niż rok wcześniej. Import samochodów użytkowych – 56 927 sztuk - jest o 27,9% większy niż przed rokiem.

Wiek importowanych aut ustabilizował się i po ośmiu miesiącach wynosi 12,30 roku. Decydujący wpływ na taki wciąż jednak zaawansowany wiek mają samochody osobowe z silnikami benzynowymi (12,93 roku).

W rankingach popularności marek od lat niewiele się zmienia. Wśród samochodów osobowych pierwsze miejsce zajmuje Volkswagen, a w kategorii aut dostawczych - Renault. W przypadku modeli osobowych o pozycję lidera nadal walczą trzy - Opel Astra, Volkswagen Golf i Audi A4, aczkolwiek reprezentant Opla systematycznie zwiększa przewagę. W segmencie pojazdów dostawczych najpopularniejsze jest niezmiennie Renault Master.

Poniżej prezentujemy ranking TOP20 krajów, z których w 2024 roku najczęściej importowane były samochody do Polski. Dane w nawiasie pokazują zmianę procentową w porównaniu do poprzedniego roku:

  1. Niemcy – 336 055 szt. (22,1%)
  2. Francja – 67 179 szt. (7,1%)
  3. Belgia – 47 798 szt. (29,6%)
  4. Stany Zjednoczone – 45 402 szt. (58,8%)
  5. Holandia – 32 019 szt. (12,1%)
  6. Włochy – 21 029 szt. (44,9%)
  7. Dania – 17 208 szt. (32,8%)
  8. Szwecja – 16 773 szt. (4,3%)
  9. Austria – 15 299 szt. (18,7%)
  10. Szwajcaria – 14 717 szt. (17,8%)
  11. Kanada – 4 687 szt. (43,4%)
  12. Czechy – 4 016 szt. (45,3%)
  13. Norwegia – 3 881 szt. (-4,4%)
  14. Wielka Brytania – 2 992 szt. (20,7%)
  15. Luksemburg – 2 557 szt. (35,6%)
  16. Finlandia – 2 346 szt. (9,4%)
  17. Hiszpania – 1 609 szt. (11,7%)
  18. Japonia – 1 341 szt. (41,3%)
  19. Litwa – 1 326 szt. (26,9%)
  20. Słowacja - 873 szt. (34,9%)

Niezmiennie najważniejszym źródłem używanych pojazdów do Polski pozostają Niemcy z udziałem w imporcie na poziomie 52,3%. Najwyższy wskaźnik wzrostu w gronie TOP20 krajów odnotowały Stany Zjednoczone (+58,8%), które zajmują obecnie 4 miejsce w rankingu, wyprzedzając Holandię. W zestawieniu TOP20 tylko import z Norwegii wykazał spadek (-4,4%). W większości przypadków - poza Francją, Szwecją i Finlandią - wskaźniki wzrostu są dwucyfrowe, a w TOP10 import z każdego kolejnego kraju przekroczył barierę 10 tysięcy sztuk. 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty