Dane o imporcie używanych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 tony podsumował Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Pierwszy miesiąc bieżącego roku był o 1 dzień roboczy krótszy niż przed rokiem, co dodatkowo przyczyniło się do większego importu używanych aut, szczególnie w kontekście znaczących wzrostów cen samochodów nowych. W tym samym czasie liczba rejestracji nowych samochodów o dmc do 3,5 tony spadła o 14,5% (43 889 sztuk).
Średni wiek importowanych samochodów wynosi obecnie 11 lat i 7 miesięcy, o ok. 1 miesiąc więcej niż w styczniu 2019 roku. Najpopularniejszym rocznikiem produkcji jest 2008 (6755 sztuk).
W styczniu udział Diesla w imporcie samochodów osobowych wyniósł 43,8%. Poprzednio taki wynik notowano w marcu 2016 roku, ale wówczas trend był spadkowy.
Biorąc pod uwagę źródło sprowadzanych samochodów z silnikami wysokoprężnymi - najczęściej są to Niemcy, Francja i Belgia. Z tych trzech krajów pochodzi ponad 76,7% używanych aut z silnikami dieslowskimi.
Najwięcej samochodów sprowadzonych zostało do województwa mazowieckiego (10 043 szt.), natomiast największą dynamikę wzrostu importu na przestrzeni roku odnotowało województwo świętokrzyskie (3282 szt., 18,8%). Tylko w dwóch województwach import był mniejszy niż przed rokiem: pomorskim (4012 szt. -1,6%) i opolskim (1987 szt. -1,63%).
Zobacz także: Testujmy Skodę Kamiq - najmniejszego SUV-a Skody
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?