Segment C to najbardziej ulubiona przez wytwórców kategoria pojazdów. Niemcy nazywają go klasą Golfa, Japończycy - Corolli, a Francuzi - Megane. Konkurencja jest bardzo ostra, a przecież ostatnio segment ten zaatakowali producenci, których wcześniej tu nie było - BMW z serią 1 czy VW Golfem Plus. Każdy upatruje tu swojej szansy.
Pobierz plik: Ceny samochodów segmentu C, minivanów i kombiwanów
Samochody są coraz dłuższe i coraz wyższe. Ich producenci twierdzą, że to dla naszej wygody.
Kompaktowy czy minivan?
Z nowości rynkowych warto zwrócić uwagę na Forda Focusa II generacji czy innowacyjnego Citroena C4. Alernatywą dla aut kompaktowych są minivany, zbudowane z wykorzystaniem ich płyty podłogowej. Oferują więcej przestrzeni, szczególnie nad głową i nawet jeśli nie zawsze

można ją wykorzystać, warto mieć taką możliwość. Prekursor gatunku - Renault Scenic doczekał się licznej konkurencji, oferującej coraz lepsze udogodnienia. Ostatnio fururę robią dodatkowe fotele umieszczone w trzecim rzędzie, które można całkowicie schować w podłogę. Nie trzeba więc ich wyjmować z samochodu, co oszczędza czas i miejsce.
Alternatywą dla minivanów są kombivany, w stylu Peugeota Partnera czy VW Caddy, mogącego przewozić nawet 7 osób. Te auta to ulubiony środek transportu ludzi o ponad przeciętnym wzroście i amatorów sportów wymagających przewożenia dużej ilości sprzętu.
Najtańsze
W naszym zestawieniu zgromadziliśmy nieco ponad 50 samochodów kompaktowych, minivanów i kombivanów posegregowanych od najtańszego do najdroższego. Wybraliśmy najtańszą z oferowanych na naszym rynku wersji danego modelu. Ceny tylko 10 samochodów nie przekraczają psychologicznej bariery 50 tys. zł. Najtańszym autem jest Lada 110 w cenie 33 tys.

zł, która i tak nie ma większego znaczenia, bowiem samochód ten źle się sprzedaje. Zainteresowanie niewiele droższym FSO Lanosem też jest niewielkie. Bardziej interesujące samochody kosztują około 45 tys. zł - Hyundai Accent, Chevrolet Lacetti czy Opel Astra II Classic. W zbliżonej cenie oferowany jest najtańszy kombivan - Renault Kangoo - ale z dramatycznie słabym silnikiem o mocy 60 KM.
Nie ma lekko
Najtańszy minivan to Hyundai Matrix w cenie 55 900 zł. W porównaniu z kultowym Renault Scenikiem za 88 100 zł, Matrix wydaje się bardzo tani. Minivany

uznanych marek kosztują sporo, podobnie jak auta kompaktowe. Nowy Ford Focus II za 49 900 zł można uznać za tani w porównaniu z Oplem Astrą III, która w najtańszej wersji kosztuje 58 250 zł. Zwolennicy Corolli muszą zapłacić co najmniej 56 000 zł, a Megane - 57 100 zł.
Po lekturze naszego zestawienia można dojść do wniosku, że samochody kompaktowe, w zamyśle producentów - popularne i niedrogie, wcale nie kosztują mało. Chcąc kupić przyzwoicie wyposażony samochód klasy C, jak na ironię nazywanej średnią niższą, trzeba wydać około 60 tys. zł.






.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?