Auta segmentu C, minivany i kombivany

Ryszard Polit
Fot. Hyundai: Jednym z najtańszych aut klasy kompaktowej jest Hyundai Accent – ceny od 42 tys. zł.
Fot. Hyundai: Jednym z najtańszych aut klasy kompaktowej jest Hyundai Accent – ceny od 42 tys. zł.
Segment C to najbardziej ulubiona przez wytwórców kategoria pojazdów. Każdy upatruje tu swojej szansy.

Segment C to najbardziej ulubiona przez wytwórców kategoria pojazdów. Niemcy nazywają go klasą Golfa, Japończycy - Corolli, a Francuzi - Megane. Konkurencja jest bardzo ostra, a przecież ostatnio segment ten zaatakowali producenci, których wcześniej tu nie było - BMW z serią 1 czy VW Golfem Plus. Każdy upatruje tu swojej szansy.

 

Pobierz plik: Ceny samochodów segmentu C, minivanów i kombiwanów

 

Samochody są coraz dłuższe i coraz wyższe. Ich producenci twierdzą, że to dla naszej wygody.

 

Kompaktowy czy minivan?

 

Z nowości rynkowych warto zwrócić uwagę na Forda Focusa II generacji czy innowacyjnego Citroena C4. Alernatywą dla aut kompaktowych są minivany, zbudowane z wykorzystaniem ich płyty podłogowej. Oferują więcej przestrzeni, szczególnie nad głową i nawet jeśli nie zawsze

Fot. Citroen: Citroen C4 wsławił się gigantycznymi obniżkami cen egzemplarzy z 2004 r. Ceny rocznika 2005 rozpoczynają się od 58 900 zł.
Fot. Citroen: Citroen C4 wsławił się gigantycznymi obniżkami cen egzemplarzy z 2004 r. Ceny rocznika 2005 rozpoczynają się od 58 900 zł.

można ją wykorzystać, warto mieć taką możliwość. Prekursor gatunku - Renault Scenic doczekał się licznej konkurencji, oferującej coraz lepsze udogodnienia. Ostatnio fururę robią dodatkowe fotele umieszczone w trzecim rzędzie, które można całkowicie schować w podłogę. Nie trzeba więc ich wyjmować z samochodu, co oszczędza czas i miejsce.

Alternatywą dla minivanów są kombivany, w stylu Peugeota Partnera czy VW Caddy, mogącego przewozić nawet 7 osób. Te auta to ulubiony środek transportu ludzi o ponad przeciętnym wzroście i amatorów sportów wymagających przewożenia dużej ilości sprzętu.

 

Najtańsze

 

W naszym zestawieniu zgromadziliśmy nieco ponad 50 samochodów kompaktowych, minivanów i kombivanów posegregowanych od najtańszego do najdroższego. Wybraliśmy najtańszą z oferowanych na naszym rynku wersji danego modelu. Ceny tylko 10 samochodów nie przekraczają psychologicznej bariery 50 tys. zł. Najtańszym autem jest Lada 110 w cenie 33 tys.

Fot. Hyundai: Jednym z najtańszych aut klasy kompaktowej jest Hyundai Accent – ceny od 42 tys. zł.
Fot. Hyundai: Jednym z najtańszych aut klasy kompaktowej jest Hyundai Accent – ceny od 42 tys. zł.

zł, która i tak nie ma większego znaczenia, bowiem samochód ten źle się sprzedaje. Zainteresowanie niewiele droższym FSO Lanosem też jest niewielkie. Bardziej interesujące samochody kosztują około 45 tys. zł - Hyundai Accent, Chevrolet Lacetti czy Opel Astra II Classic. W zbliżonej cenie oferowany jest najtańszy kombivan - Renault Kangoo -  ale z dramatycznie słabym silnikiem o mocy 60 KM.

 

Nie ma lekko

 

Najtańszy minivan to Hyundai Matrix w cenie 55 900 zł. W porównaniu z kultowym Renault Scenikiem za 88 100 zł, Matrix wydaje się bardzo tani. Minivany

Fot. Toyota: Za minivana Toyotę Corollę Verso trzeba zapłacić 78 500 zł.
Fot. Toyota: Za minivana Toyotę Corollę Verso trzeba zapłacić 78 500 zł.

uznanych marek kosztują sporo, podobnie jak auta kompaktowe. Nowy Ford Focus II za 49 900 zł można uznać za tani w porównaniu z Oplem Astrą III, która w najtańszej wersji kosztuje 58 250 zł. Zwolennicy Corolli muszą zapłacić co najmniej 56 000 zł, a Megane - 57 100 zł.

 

Po lekturze naszego zestawienia można dojść do wniosku, że samochody kompaktowe, w zamyśle producentów - popularne i niedrogie, wcale nie kosztują mało. Chcąc kupić przyzwoicie wyposażony samochód klasy C, jak na ironię nazywanej średnią niższą, trzeba wydać około 60 tys. zł.

 

Fot. Ford: Tegoroczna nowość – Ford Focus II o dziwo oferowany jest w rozsądnych cenach – od 49 900 zł.
Fot. Ford: Tegoroczna nowość – Ford Focus II o dziwo oferowany jest w rozsądnych cenach – od 49 900 zł.
Fot. Renault: Za najtańszego Renaulta Megane trzeba zapłacić 57 100 zł.
Fot. Renault: Za najtańszego Renaulta Megane trzeba zapłacić 57 100 zł.
Fot. Hyundai: I znowu tani Hyundai – tym razem minivan Matrix w cenie od 55 900 zł.
Fot. Hyundai: I znowu tani Hyundai – tym razem minivan Matrix w cenie od 55 900 zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Fot. Renault: Najtańszym kombivanem jest Renault Kangoo – 45 700 zł.
Fot. Renault: Najtańszym kombivanem jest Renault Kangoo – 45 700 zł.
Fot. VW: Kombivan VW Caddy Life kosztuje 67 300 zł, ale ma możliwość włożenia trzeciego rzędu siedzeń.
Fot. VW: Kombivan VW Caddy Life kosztuje 67 300 zł, ale ma możliwość włożenia trzeciego rzędu siedzeń.
Fot. Chrysler: Dla nabywców poszukujących swojej odmienności przygotowano VW New Beetla i Chryslera PT Cruisera (na zdjęciu). Chrysler kosztuje 79 900
Fot. Chrysler: Dla nabywców poszukujących swojej odmienności przygotowano VW New Beetla i Chryslera PT Cruisera (na zdjęciu). Chrysler kosztuje 79 900 zł.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

.

Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie