- Przeprowadziliśmy serię wyczerpujących testów i doszliśmy do wniosku, że jedynym słusznym wyborem dla naszych pojazdów jest Castrol EDGE. Auta projektujemy po to, by przekraczały granice maksymalnych osiągów, a Castrol EDGE daje nam ekstremalną wytrzymałość, której potrzebujemy – mówi Christian von Koenigsegg, właściciel marki.
- Gdy myślisz o rekordzie prędkości, tarcie jest twoim największym wrogiem - twierdzi Koenigsegg. Technologia Titanium FST™ z metaloorganicznymi polimerami tytanu zmienia fizyczne właściwości oleju w warunkach ekstremalnego ciśnienia. Testy wykazały, że trwałość filmu olejowego jest podwojona, co zapobiega jego zerwaniu i minimalizuje tarcie, dzięki czemu maksymalizuje osiągi silnika.
Przypomnijmy, że napędem One:1 zajmuje się silnik V8 o pojemności 5 litrów, który rozwija moc 1360 KM i generuje moment obrotowy na poziomie 1371 Nm. Jest to zasługa specjalnie zaprojektowanych turbosprężarek o zmiennej geometrii łopatek, które potrafią „dmuchać” z siłą 1,8 bara. Współczynnik mocy do masy wynosi 1:1, przy 100 proc. uzupełnieniu wszystkich płynów oraz zatankowaniu do połowy 74-litrowego zbiornika. Maszyna przenosi moc na tylną oś za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgłowej, automatycznej skrzyni biegów.
Supersamochód Koenigsegga przyspiesza do 400 km/h w czasie zaledwie 20 sekund. Dodatkowo One:1 może rozpędzić się do 440 km/h, co sprawia że bije rekord Bugatti Veyron Super Sport, ustanowiony w czerwcu 2010 roku. Wtedy udało się osiągnąć 431,07 km/h.
Producent poinformował, że limitowana edycja 6 egzemplarzy Koenigsegg One:1 została już wyprzedana, razem z prototypem.
Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?