Auris w Polsce!

(mp)
Następcę Toyoty Corolli hatchback – model Auris – można już kupić w Polsce. Ceny samochodu zaczynają się od 55 900 zł.

Następcę Toyoty Corolli hatchback - model Auris - można już kupić w Polsce. Ceny samochodu zaczynają się od 55 900 zł.

 

Z Aurisem wiąże się ciekawa historia. Rok temu, kiedy wiadomo już było, że auto jest przygotowywane, Toyota poinformowała o odwleczeniu jego wprowadzenia na rynek. Powodem

Fot. Toyota
Fot. Toyota

decyzji było "wejście smoka" w wykonaniu najnowszej Hondy Civic. Ze względu na jej nietuzinkową stylistykę projektanci Toyoty stwierdzili, że muszą dokonać odpowiednich zmian w wyglądzie następcy Corolli tak, aby pojazd była konkurencyjny w stosunku do Civika. Jak jednak widać, nie zdecydowali się na tak awangardowe nadwozie jak w przypadku Hondy.

Fot. Toyota
Fot. Toyota

 

Zbudowany na nowej płycie podłogowej Auris jest o 4 cm dłuższy, 5 cm szerszy i 4 cm wyższy od poprzedniej Corolli. Ma natomiast taki sam rozstaw osi. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 350 l i można ją zwiększać do 777 l składając tylne siedzenia dzielone w stosunku 60:40. W celu zwiększenia ilości miejsca na nogi pasażerów podróżujących z tyłu zlikwidowano tunel środkowy.

Fot. Toyota
Fot. Toyota

 

W zawieszeniu przednim auta zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym (oprócz wersji z silnikiem D-4D 180 z podwójnym wahaczem) belkę skrętną. Mimo, że nie jest to stosowane coraz  powszechniej nowoczesne zawieszenie wielowahaczowe, nie należy zakładać, że samochód nie będzie zapewniał komfortu podróżowania i dobrych własności jezdnych.

Fot. Toyota
Fot. Toyota

 

Auris oferowany jest w Polsce w wersji 3- i 5-drzwiowej. Można go kupić z dwoma silnikami benzynowymi 1,4 l/97 i 1,6 l/124 KM oraz trzema wysokoprężnymi 1,4 l/90 KM, 2,0 l/126 Km i 2,2 l/177 KM. Jednostki napędowe współpracują standardową z 5-stopniową mechaniczną skrzynią biegów (poza 2.2 D-4D, którą skonfigurowano z przekładnią 6-stopniową). W opcji z silnikiem wysokoprężnym 1,4 l oraz benzynowym 1,6 l dostępną jest  zautomatyzowana mechaniczna skrzynia MMT. 

 

Wybrane dane techniczne:

 

Typ silnika

Benzynowy

Benzynowy

Diesel

Diesel

Diesel

Moc (KM)

przy obr./min

97/6000

124/6000

90/3800

126/3600

177/3600

Maksymalny moment

obrotowy (Nm) przy

 obr./min

130/4400

157/5200

190/1800-

3000

300/2000-

2800

400/2000-

2500

Przyspieszenie

0-100 km/h (s)

13,0

10,4

12,0

10,3

8,1

Prędkość

maksymalna (km/h)

170

190

175

195

215

Średnie zużycie paliwa

(l/100 km)

6,9

7,1

5,0

5,4

6,2

Dł. x szer. x wys. (cm)

422 x 176 x 152

Pojemność

bagażnika (l)

350

Cena brutto (zł)

55 900*/

57 600**

61 400*/

63 100**

62 500*/

64 200**

75 400*/

78 000**

106 100*/

108 700**

* wersja 3-drzwiowa

** wersja 5-drzwiowa

 

Wybrane wyposażenie standardowe:
przednie i boczne poduszki powietrzne, układ ABS, wspomaganie układu kierowniczego, elektrycznie sterowane szyby przednie, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, komputer pokładowy, centralny zamek, radioodtwarzacz CD.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na motofakty.pl Motofakty
Dodaj ogłoszenie