Audi. W Rajdzie Dakar pojedzie pojazd na prąd

Mariusz Michalak
Fot. Audi
Fot. Audi
Prototyp spod znaku czterech pierścieni w roku 2022 weźmie udział w Rajdzie Dakar. Alternatywna koncepcja napędu prototypu, po raz pierwszy składać się będzie z napędu elektrycznego zasilanego z wysokonapięciowego akumulatora połączonego z wysoce wydajnym konwerterem energii. Rajd Dakar 2022 – czołowy na świecie rajd rozgrywany poza utwardzonymi nawierzchniami, jest zwiastunem przyszłego fabrycznego zaangażowania Audi w rajdy samochodowe.

Po wielu międzynarodowych sukcesach w wielu różnych seriach wyścigowych, Audi powraca tym samym do rajdów samochodowych, które wyznaczyły początek wspaniałej historii marki w świecie sportów motorowych. W roku 1981 Audi quattro zrewolucjonizowało rajdy samochodowe. Dziś stały napęd na cztery koła jest standardem, nie tylko dla samochodów rajdowych. Gwarantuje maksymalne bezpieczeństwo w najbardziej sportowych modelach Audi produkcji seryjnej, a teraz także w modelach serii e-tron z napędem elektrycznym.

Pojazd, który stanie do rywalizacji będzie napędzany przez mocny, elektryczny układ napędowy. Potrzebna do tego energia pochodziz akumulatora wysokonapięciowego, który może być ładowany w razie potrzeby podczas jazdy, za pomocą konwertera energii - wysoko wydajnego silnika TFSI. Intencją dla takiego rozwiązania jest stałe zwiększanie wydajności elektrycznego układu napędowego i akumulatora. Doświadczenie zdobyte w rajdzie powinno zostać następnie wykorzystane do dalszego rozwoju przyszłych, elektrycznych modeli produkcji seryjnej.

Audi jest pierwszym producentem samochodów, który zobowiązał się do opracowania realnej, alternatywnej koncepcji napędu na potrzeby Rajdu Dakar, stając się w ten sposób po raz kolejny pionierem w dziedzinie sportów motorowych. W 2012 roku Audi odniosło pierwsze zwycięstwo w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Audi R18 e-tron quattro przez trzy lata z rzędu pozostało niepokonane w tym najważniejszym na świecie wyścigu długodystansowym.

Rajd Dakar zastąpi obecne, fabryczne zaangażowanie Audi w Formułę E, które po zakończeniu sezonu 2021 nie będzie już kontynuowane w postaci zespołu fabrycznego Audi. Wykorzystanie nowo opracowanego układu napędowego Audi przez zespoły customer racing będzie możliwe za około dwa lata.

Zobacz także:Tak prezentuje się nowy Volkswagen Golf GTI

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty