Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi. W których regionach sprzedaje się najlepiej?

(ip)
Fot. Audi
Fot. Audi
W sierpniu 2016, Audi AG dostarczyło do rąk klientów ok. 132 350 samochodów. Liczona tylko w tym miesiącu światowa sprzedaż, przewyższyła tą z analogicznego miesiąca zeszłego roku o 2,9%.

Popyt na samochody z czterema pierścieniami w logo rozwinął się w tym czasie szczególnie w Chinach (+8,8%), w Wielkiej Brytanii (+13,2%), w Hiszpanii (+23,3%) i w Polsce (+37,8%). Z drugiej strony, słabsza sytuacja rynków w Ameryce Południowej, Rosji i na Bliskim Wschodzie, odbiła się na bilansie sprzedaży Audi. Łącznie, sprzedaż na świecie wzrosła od początku roku o 4,9%, do blisko 1 234 900 aut i we wszystkich głównych regionach zanotowała dodatni bilans: w Europie o 7,4%, w regionie Azji-Pacyfiku o 3,8% i w Ameryce Północnej o 5,2%.

„W sierpniu, Audi odnotowało osiemdziesiąty z rzędu miesiąc z ciągłym wzrostem sprzedaży. Ta robiąca wrażenie seria jasno wskazuje, że nasze działania ukierunkowane są na solidny, długoterminowy sukces” - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Dlatego, w generalnie trudnym środowisku rynkowym, zdrowy, zrównoważony rozwój, jest naszym najważniejszym priorytetem.”

W Europie, sprzedaż Audi wzrosła w sierpniu o 6,6%, do blisko 48 750 aut. Wzrost w regionie liczony od początku roku wynosi więc 7,4%. Blisko 572 450 klientów zdecydowało się w tym czasie na zakup Audi. W minionym miesiącu, marka z czterema pierścieniami odnotowała największy wzrost w Hiszpanii (+23,3%, do poziomu 2935 aut). Francja, dzięki 3987 sprzedanym samochodom, zanotowała wzrost o 7,7%. Również w Wielkiej Brytanii, gdzie zmiana generacji modelu A3 w lipcu doprowadziła do pewnego spadku sprzedaży, w sierpniu ponownie odnotowano wzrost, o 13,2%, do 6336 egzemplarzy. W Niemczech (+10,9%, 17 678 aut), przedsiębiorstwo po raz pierwszy w historii przekroczyło granicę 200 000 sprzedanych aut już po ośmiu miesiącach handlowych. Tutaj, łączny bilans to wzrost o 11,6%: 208 378 samochodów oddanych do rąk klientów od początku roku 2016. W Polsce sprzedaż w sierpniu była większa niż analogicznym okresie roku minionego o 37,8% (791 samochodów). Był to kolejny miesiąc z dwucyfrowym wzrostem. Dzięki temu po ośmiu miesiącach Audi utrzymuje najwyższą dynamikę wśród niemieckich konkurentów segmentu premium (+33,3%, 6686 zarejestrowanych samochodów).

Istotny udział w pozytywnym bilansie miesiąca, ma nowy model A4, którego sprzedaż w Europie wzrosła łącznie o 60,1% do blisko 12 850 egzemplarzy. Do krajów o malejącym popycie, w sierpniu nadal zaliczała się Rosja. Audi sprzedało tam 1650 aut, co daje 25,0 procent mniej niż przed rokiem. W Turcji (-46,7%, do poziomu 853 aut), na skutek trudnych warunków ramowych, sprzedaż również była mniejsza niż przed rokiem.

W USA, Audi of America kontynuowało swój zwyżkowy kurs. Sprzedało 19 264 samochody, co przekłada się na wzrost o 2,5 %. Mimo ostatnio wyhamowanej dynamiki rynku i mimo spadającej sprzedaży w segmencie premium, miesiąc po miesiącu koncern z Ingolstadt odnotowuje na tym rynku nowe rekordy. Od stycznia do sierpnia 2016, sprzedaż zwiększyła się w porównaniu z rokiem ubiegłym o 3,5%, osiągając 134 562 egzemplarze. Dużym zainteresowaniem wśród amerykańskich klientów nadal cieszą się przede wszystkim SUV-y: w sierpniu sprzedano 9004 egzemplarze samochodów serii Q, co daje wzrost o 9,1%. Również Kanada (+6,9%; 2597 aut) przyczyniła się w zeszłym miesiącu do pozytywnego rozwoju sprzedaży w Ameryce Północnej. Niestety rynki aut osobowych w Ameryce Południowej były bardziej wymagające. W Brazylii, największym rynku regionu, Audi zamknęła sierpień z 1065 autami przekazanymi klientom, o 24,5 % mniej niż przed rokiem.

Dość pozytywnie natomiast wypada porównanie roczne w Chinach: 9 154 sprzedane w sierpniu samochody, to wzrost sprzedaży o 8,8 %. Po raz kolejny lokomotywami wzrostu były tu modele kompaktowe. Zarówno w przypadku A3 (+25,7% do poziomu 7444 aut) jak i Q3 (+45,6% do 8121 aut), popyt w tym miesiącu mocno wzrósł. Biorąc pod uwagę całą gamę modelową, cztery pierścienie od początku roku sprzedały w Chinach 385 734 aut. To wzrost o 6,8 % w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Ponadto, w tych dniach swoją premierę u chińskich dealerów świętuje nowe A4 L, kontynuując historię sukcesu swojego poprzednika. Wprowadzając w roku 2009 na chiński rynek ten właśnie model, Audi było pierwszą marką segmentu premium, oferującym limuzynę klasy średniej z powiększonym rozstawem osi. Od tamtej pory, roczne wskaźniki sprzedaży modelu A4 na jego największym rynku zbytu, wzrosły blisko sześciokrotnie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty