Audi. W których regionach sprzedaje się najlepiej?

(ip)
Fot. Audi
Fot. Audi
Udostępnij:
W sierpniu 2016, Audi AG dostarczyło do rąk klientów ok. 132 350 samochodów. Liczona tylko w tym miesiącu światowa sprzedaż, przewyższyła tą z analogicznego miesiąca zeszłego roku o 2,9%.

Popyt na samochody z czterema pierścieniami w logo rozwinął się w tym czasie szczególnie w Chinach (+8,8%), w Wielkiej Brytanii (+13,2%), w Hiszpanii (+23,3%) i w Polsce (+37,8%). Z drugiej strony, słabsza sytuacja rynków w Ameryce Południowej, Rosji i na Bliskim Wschodzie, odbiła się na bilansie sprzedaży Audi. Łącznie, sprzedaż na świecie wzrosła od początku roku o 4,9%, do blisko 1 234 900 aut i we wszystkich głównych regionach zanotowała dodatni bilans: w Europie o 7,4%, w regionie Azji-Pacyfiku o 3,8% i w Ameryce Północnej o 5,2%.

„W sierpniu, Audi odnotowało osiemdziesiąty z rzędu miesiąc z ciągłym wzrostem sprzedaży. Ta robiąca wrażenie seria jasno wskazuje, że nasze działania ukierunkowane są na solidny, długoterminowy sukces” - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Dlatego, w generalnie trudnym środowisku rynkowym, zdrowy, zrównoważony rozwój, jest naszym najważniejszym priorytetem.”

W Europie, sprzedaż Audi wzrosła w sierpniu o 6,6%, do blisko 48 750 aut. Wzrost w regionie liczony od początku roku wynosi więc 7,4%. Blisko 572 450 klientów zdecydowało się w tym czasie na zakup Audi. W minionym miesiącu, marka z czterema pierścieniami odnotowała największy wzrost w Hiszpanii (+23,3%, do poziomu 2935 aut). Francja, dzięki 3987 sprzedanym samochodom, zanotowała wzrost o 7,7%. Również w Wielkiej Brytanii, gdzie zmiana generacji modelu A3 w lipcu doprowadziła do pewnego spadku sprzedaży, w sierpniu ponownie odnotowano wzrost, o 13,2%, do 6336 egzemplarzy. W Niemczech (+10,9%, 17 678 aut), przedsiębiorstwo po raz pierwszy w historii przekroczyło granicę 200 000 sprzedanych aut już po ośmiu miesiącach handlowych. Tutaj, łączny bilans to wzrost o 11,6%: 208 378 samochodów oddanych do rąk klientów od początku roku 2016. W Polsce sprzedaż w sierpniu była większa niż analogicznym okresie roku minionego o 37,8% (791 samochodów). Był to kolejny miesiąc z dwucyfrowym wzrostem. Dzięki temu po ośmiu miesiącach Audi utrzymuje najwyższą dynamikę wśród niemieckich konkurentów segmentu premium (+33,3%, 6686 zarejestrowanych samochodów).

Istotny udział w pozytywnym bilansie miesiąca, ma nowy model A4, którego sprzedaż w Europie wzrosła łącznie o 60,1% do blisko 12 850 egzemplarzy. Do krajów o malejącym popycie, w sierpniu nadal zaliczała się Rosja. Audi sprzedało tam 1650 aut, co daje 25,0 procent mniej niż przed rokiem. W Turcji (-46,7%, do poziomu 853 aut), na skutek trudnych warunków ramowych, sprzedaż również była mniejsza niż przed rokiem.

W USA, Audi of America kontynuowało swój zwyżkowy kurs. Sprzedało 19 264 samochody, co przekłada się na wzrost o 2,5 %. Mimo ostatnio wyhamowanej dynamiki rynku i mimo spadającej sprzedaży w segmencie premium, miesiąc po miesiącu koncern z Ingolstadt odnotowuje na tym rynku nowe rekordy. Od stycznia do sierpnia 2016, sprzedaż zwiększyła się w porównaniu z rokiem ubiegłym o 3,5%, osiągając 134 562 egzemplarze. Dużym zainteresowaniem wśród amerykańskich klientów nadal cieszą się przede wszystkim SUV-y: w sierpniu sprzedano 9004 egzemplarze samochodów serii Q, co daje wzrost o 9,1%. Również Kanada (+6,9%; 2597 aut) przyczyniła się w zeszłym miesiącu do pozytywnego rozwoju sprzedaży w Ameryce Północnej. Niestety rynki aut osobowych w Ameryce Południowej były bardziej wymagające. W Brazylii, największym rynku regionu, Audi zamknęła sierpień z 1065 autami przekazanymi klientom, o 24,5 % mniej niż przed rokiem.

Dość pozytywnie natomiast wypada porównanie roczne w Chinach: 9 154 sprzedane w sierpniu samochody, to wzrost sprzedaży o 8,8 %. Po raz kolejny lokomotywami wzrostu były tu modele kompaktowe. Zarówno w przypadku A3 (+25,7% do poziomu 7444 aut) jak i Q3 (+45,6% do 8121 aut), popyt w tym miesiącu mocno wzrósł. Biorąc pod uwagę całą gamę modelową, cztery pierścienie od początku roku sprzedały w Chinach 385 734 aut. To wzrost o 6,8 % w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Ponadto, w tych dniach swoją premierę u chińskich dealerów świętuje nowe A4 L, kontynuując historię sukcesu swojego poprzednika. Wprowadzając w roku 2009 na chiński rynek ten właśnie model, Audi było pierwszą marką segmentu premium, oferującym limuzynę klasy średniej z powiększonym rozstawem osi. Od tamtej pory, roczne wskaźniki sprzedaży modelu A4 na jego największym rynku zbytu, wzrosły blisko sześciokrotnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Minister Anna Moskwa o polityce klimatycznej i o energetyce

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie