
Nowym na rynku rozwiązaniem wśród samochodów tego typu jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja wychylania się pojazdu w zakrętach. Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną rozdziela tu dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, dwie połowy są od siebie oddzielone, co wpływa na znaczny wzrost komfortu jazdy.
Fot. Audi
Pod maską znalazł się ośmiocylindrowy silnik 4.0 TDI, który dostarcza 435 KM mocy oraz 900 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego od 1000 obr./min do 3250 obr./min. Auto posiada pneumatyczne zawieszenie i układ skrętnej tylnej osi.
Nowym na rynku rozwiązaniem wśród samochodów tego typu jest elektromechaniczna, aktywna stabilizacja wychylania się pojazdu w zakrętach. Kompaktowy silnik elektryczny z trójstopniową przekładnią planetarną rozdziela tu dwie połowy stabilizatora. Podczas jazdy po nierównej nawierzchni, dwie połowy są od siebie oddzielone, co wpływa na znaczny wzrost komfortu jazdy. Przy jeździe sportowej rury stabilizatora są połączone. Znacznie redukuje to ruchy przechyłowe, tzn. wychylanie się pojazdu na boki. Wspólnie z przekładnią, silniki elektryczne wytwarzają maksymalny moment 1200 Nm. Efektem tego jest sztywna, sportowa zwrotność pojazdu. Auto mniej „toczy się” w zakrętach, a tendencja do podsterowności zmniejsza się.
Na życzenie Audi wyposaża SQ7 TDI w pakiet „Dynamiczna jazda”, w którego skład wchodzą sportowy mechanizm różnicowy, aktywna elektromechaniczna stabilizacja przechyłu pojazdu oraz napęd na cztery koła.