Audi SQ5. Kiedy w sprzedaży?

(mm)
Audi SQ5Wyposażenie seryjne Audi SQ5 obejmuje w m.in. 20-calowe, odlewane z aluminium felgi w stylistyce gwiazdy o pięciu podwójnych ramionach, reflektory diodowe i charakterystyczny dla modeli typu S system kontroli zawieszenia. Elementy wyposażenia standardowego to także stały napęd na cztery koła quattro, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, wykonane z kombinacji tkaniny Alcantara i skóry fotele sportowe S oraz trójramienna, skórzana kierownica wielofunkcyjna.Fot. Audi
Audi SQ5Wyposażenie seryjne Audi SQ5 obejmuje w m.in. 20-calowe, odlewane z aluminium felgi w stylistyce gwiazdy o pięciu podwójnych ramionach, reflektory diodowe i charakterystyczny dla modeli typu S system kontroli zawieszenia. Elementy wyposażenia standardowego to także stały napęd na cztery koła quattro, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, wykonane z kombinacji tkaniny Alcantara i skóry fotele sportowe S oraz trójramienna, skórzana kierownica wielofunkcyjna.Fot. Audi
Udostępnij:
Na wystawie North American International Auto Show (NAIAS) w Detroit, Audi prezentuje nowe Audi SQ5. Pod maską znalazł się urbodoładowany silnik 3.0 TFSI.

Audi SQ5 wyposażono w silnik V6 TFSI o pojemności skokowej 2995 cm3. Jednostka napędowa wytwarza moc 354 KM. Turbodoładowany, aluminiowy motor, już przy 1370 obrotach na minutę generuje moment obrotowy 500 Nm - stały aż do 4500 obrotów na minutę. Od 0 do 100 km/h przyspiesza w 5,4 sekundy, a jego prędkość maksymalna – ograniczona elektronicznie – wynosi 250 km/h. Zgodnie z normami zużycia paliwa cyklu NEDC, nowe Audi SQ5 3.0 TFSI spala 8,3 l benzyny na 100 km, emitując 189 g CO2 na km.

Turbosprężarka, która zastąpiła mechaniczny kompresor montowany w poprzedniej wersji silnika, pracuje z zastosowaniem zasady twin-scroll. Spaliny z obu rzędów cylindrów płyną przez kolektor wydechowy i przez obudowę sprężarki osobno, spotykając się dopiero przy wirniku turbiny. Technika ta pozwala uniknąć niepożądanych reakcji między słupami gazu i znacznie przyczynia się do wcześniejszego generowania wysokiego momentu obrotowego.

Za transmisję mocy w nowym Audi SQ5 odpowiada ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast biegi wyższe mają przełożenia długie, obniżające prędkość obrotową i spalanie.  Sportowe zachowania pojazdu, to m.in. efekt zastosowania stałego napędu na cztery koła quattro. W normalnym trybie jazdy rozdziela on siły napędowe z nieznaczną przewagą na oś tylną. W razie konieczności, kieruje większość sił na oś z lepszą trakcją.

Bazą dla sportowego prowadzenia nowego Audi SQ5 jest zawieszenie – pięciowahaczowe zarówno z przodu, jak i z tyłu Standardowo, w nowym Audi SQ5 montuje się 20-calowe odlewane z aluminium, z oponami w rozmiarze 255/45. Opcjonalnie, w ofercie dostępne są także felgi 21calowe. Dodatkowo, aby możliwości wyboru był jeszcze większe, Audi Sport posiada w ofercie pięć ekskluzywnych wzorów felg 21-calowych. Przednie hamulce Audi SQ5 przyciągają wzrok lakierowanymi na czarno (w opcji na czerwono), sześciotłoczkowymi zaciskami ozdobionymi logo S i tarczami hamulcowymi o średnicy 350 mm.

Asystent ruchu poprzecznego, ostrzeżenie przed wysiadaniem, asystent manewru omijania i asystent skręcania, to nowości pełniące ważną rolę w zapewnianiu bezpieczeństwa w codziennym ruchu ulicznym. To samo dotyczy wszystkich systemów ochrony bezpieczeństwa pre sense. System ochrony bezpieczeństwa w ruchu ulicznym Audi pre sense city, to w przypadku Audi SQ5 element wyposażenia seryjnego. W razie potrzeby ostrzega przed pieszymi i pojazdami oraz inicjuje automatyczne hamowanie awaryjne w zakresie granic systemowych. Asystent parkowania, działająca w oparciu o kamerę funkcja rozpoznawania znaków drogowych i asystent zjazdu ze wzniesienia, dopełniają oferty.

Audi SQ5, wykorzystując pakiet Audi Connect safety & service oferuje też usługi typu car-to-X. Dzięki nim, gdy dochodzi do wypadku lub awarii pojazdu, samochód automatycznie lub po wciśnięciu odpowiedniego przycisku, wysyła informację do odpowiednich służb o konieczności interwencji.

Wyposażenie seryjne Audi SQ5 obejmuje w m.in. 20-calowe, odlewane z aluminium felgi w stylistyce gwiazdy o pięciu podwójnych ramionach, reflektory diodowe i charakterystyczny dla modeli typu S system kontroli zawieszenia. Elementy wyposażenia standardowego to także stały napęd na cztery koła quattro, ośmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów tiptronic, wykonane z kombinacji tkaniny Alcantara i skóry fotele sportowe S oraz trójramienna, skórzana kierownica wielofunkcyjna.

Nowe Audi SQ5 3.0 TFSI produkowane będzie w nowo wybudowanych zakładach czterech pierścieni w Meksyku, a w salonach Audi pojawi się w połowie 2017 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie