Audi skysphere concept. Auto o... zmiennej długości nadwozia

Mariusz Michalak
Audi skysphere conceptZa dostarczenie mocy do kół Audi skysphere odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową. Łącznie 465 kilowatów mocy i 750 niutonometrów momentu obrotowego z łatwością radzi sobie z ważącym zaledwie około 1800 kilogramów roadsterem. Rozkład masy na napędzaną oś tylną, wynoszący około 60 procent, zapewnia dobrą trakcję i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie czterech sekund.Fot. Audi
Audi skysphere conceptZa dostarczenie mocy do kół Audi skysphere odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową. Łącznie 465 kilowatów mocy i 750 niutonometrów momentu obrotowego z łatwością radzi sobie z ważącym zaledwie około 1800 kilogramów roadsterem. Rozkład masy na napędzaną oś tylną, wynoszący około 60 procent, zapewnia dobrą trakcję i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie czterech sekund.Fot. Audi
Audi zaprezentowało pierwszego członka nowej rodziny pojazdów koncepcyjnych: spektakularnego roadstera Audi skysphere concept. To napędzany w pełni elektrycznie, dwudrzwiowy kabriolet.

Audi skysphere concept z Kalifornii

Audi skysphere concept zadebiutuje na pierwszym publicznym pokazie 13 sierpnia 2021 roku, w ramach Monterey Car Week - na legendarnym polu golfowym Pebble Beach. Skąd pomysł debiutu samochodu właśnie w Kalifornii? Stąd, że pojazd ten został wymyślony i zaprojektowany w Audi Design Studio w Malibu, tuż przy Pacific Coast Highway, legendarnej nadmorskiej drodze łączącej przedmieścia Los Angeles z północną Kalifornią.


[b]Audi skysphere concept. System napędowy: 465 kW mocy[/b]

Audi skysphere conceptZa dostarczenie mocy do kół Audi skysphere odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową.
Audi skysphere concept

Za dostarczenie mocy do kół Audi skysphere odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową. Łącznie 465 kilowatów mocy i 750 niutonometrów momentu obrotowego z łatwością radzi sobie z ważącym zaledwie około 1800 kilogramów roadsterem. Rozkład masy na napędzaną oś tylną, wynoszący około 60 procent, zapewnia dobrą trakcję i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie czterech sekund.

Fot. Audi

Za dostarczenie mocy do kół Audi skysphere odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową. Łącznie 465 kilowatów mocy i 750 niutonometrów momentu obrotowego z łatwością radzi sobie z ważącym zaledwie około 1800 kilogramów roadsterem. Rozkład masy na napędzaną oś tylną, wynoszący około 60 procent, zapewnia dobrą trakcję i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie czterech sekund.

Pojemność akumulatora ma wynosić ponad 80 kWh, co według normy WLTP zapewni samochodowi zasięg ponad 500 kilometrów, przynajmniej w oszczędnym trybie GT.
[b]**[/b]

[b]

W pojeździe zastosowano osie z podwójnymi wahaczami z przodu i z tyłu. Górne i dolne wahacze są kute lub odlewane z aluminium. Nie ma tu klasycznego układu kierowniczego, a jedynie system steer-by-wire, który kontroluje zarówno przednie, jak i tylne koła. Ponieważ system ten nie jest mechanicznie połączony z przednią osią, kierowca może wybrać różne przełożenia i ustawienia układu - wszystko za naciśnięciem przycisku. Pozwala to na regulację od ekstremalnie bezpośredniego odczuwania pracy układu kierowniczego, aż do odczuwania bardzo komfortowego, a także od dużej do minimalnej siły wspomagania, na przykład podczas parkowania. Skrętne koła tylne i adaptacyjny rozstaw osi przyczyniają się również do małego promienia skrętu samochodu.

Zastosowano najnowszą wersję rozwojową adaptacyjnego zawieszenia pneumatycznego Audi, w którym trzy niezależne komory powietrzne zapewniają komfortowe zawieszenie bazowe. By uzyskać bardziej sportową jazdę przy szybkim przyspieszaniu, poszczególne komory można dezaktywować. W rezultacie charakterystyka sprężyn staje się bardziej progresywna, redukując do minimum przechyły. Obniżenie nadwozia o 10 mm zmniejsza opór aerodynamiczny, co jest szczególnie istotne podczas jazdy na długich dystansach.

W trakcie jazdy poszczególne koła są selektywnie podnoszone lub opuszczane, aby zniwelować nierówności i pofałdowania nawierzchni - jest to wynik symbiozy cyfrowej prognozy systemu nawigacji z zaawansowanymi systemami prowadzenia i aktywnego zawieszenia. Opony w rozmiarze 285/30 zamontowane na aerodynamicznie ukształtowanych 23-calowych obręczach aluminiowych, dzięki minimalnym oporom toczenia zapewniają idealną równowagę między przydatnością do długodystansowych podróży a sportowym, aktywnym stylem jazdy z dużym przyspieszeniem wzdłużnym i poprzecznym.
[b]**[/b]

[b]

Audi skysphere conceptZa dostarczenie mocy do kół Audi skysphere odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową.
Audi skysphere concept

Za dostarczenie mocy do kół Audi skysphere odpowiada silnik elektryczny umieszczony na osi tylnej będącej jednocześnie osią napędową. Łącznie 465 kilowatów mocy i 750 niutonometrów momentu obrotowego z łatwością radzi sobie z ważącym zaledwie około 1800 kilogramów roadsterem. Rozkład masy na napędzaną oś tylną, wynoszący około 60 procent, zapewnia dobrą trakcję i przyspieszenie od 0 do 100 km/h w ciągu zaledwie czterech sekund.

Fot. Audi

Duże powierzchnie monitorów dotykowych - o szerokości 1415 mm i wysokości 180 mm - na desce rozdzielczej i w górnej części konsoli środkowej, służą do obsługi pojazdu i systemów infotainment. W trybie Grand Touring mogą być one wykorzystywane do wyświetlania treści z Internetu, wideokonferencji lub filmów przesyłanych w streamingu. Małe panele dotykowe w drzwiach służą do obsługi klimatyzacji.

Jeżeli Audi skysphere concept będzie wykorzystywane w trybie obsługiwanym przez kierowcę, wnętrze przekształci się w ergonomicznie doskonały kokpit maszyny do jazdy. Wraz z podwoziem i karoserią, do tyłu przesuwa się także tablica przyrządów i panel monitora na konsoli środkowej. Kierowca znajdzie wszystkie elementy sterujące, w tym kierownicę i pedały, w pozycji, która najbardziej mu odpowiada.

Wysokiej jakości system nagłośnienia - jak przystało na luksusowego kabrioleta - zapewnia dźwięk o jakości sali koncertowej nawet wtedy, gdy pojazd jest w ruchu. Głośniki są ukryte za panelami w drzwiach, a kilka kolejnych w tylnej ścianie wnętrza zapewnia dźwięk przestrzenny. Kształt zagłówków zapobiega powstawaniu turbulencji, a tym samym uciążliwego szumu wiatru.

Dostępne są także indywidualne opcje infotainment, jak np. połączenie pokładowego serwisu streamingowego z dostawcami muzyki i filmów, z których usług korzystamy w domu. W przyszłości, Audi zamierza również oferować użytkownikom swoich luksusowych samochodów spersonalizowane i ekskluzywne opcje - takie jak koncerty, wydarzenia kulturalne, a nawet imprezy sportowe, dostępne tylko na specjalne zaproszenie. W ten sposób pojazd taki jak Audi skysphere concept już za kilka lat stanie się platformą dla doświadczeń, które wykraczają poza zwykłą jazdę.

Zobacz także: Elektryczny Fiat 500

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty