Audi RS6. Samochód idealny

Kacper Rogacin
Audi RS6Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.Fot. Kacper Rogacin
Audi RS6Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.Fot. Kacper Rogacin
Udostępnij:
13 Fiatów Tipo. 9 Volkswagenów Golfów. 6 Mazd MX-5. 3 Fordy Mustangi. Oto kilka możliwych odpowiedzi na pytanie, jakie auta możemy kupić za 570 tysięcy złotych. Propozycji jest o wiele więcej, ale prawidłowa odpowiedź jest jedna. Brzmi: Audi RS6.
Audi RS6Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł
Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin

Na początek dobra rada – jeśli chcecie poczuć się jak gwiazdy Hollywood, których każdy krok śledzi błysk fleszy paparazzich, sprawcie sobie „RS-szóstkę”. W tym aucie nawet krótki wypad do supermarketu skończy się przynajmniej kilkoma zdjęciami, zrobionymi wam przez fanów motoryzacji. Zatrzymując się na światłach nie zdziwcie się, jeśli przed waszym samochodem kucnie nieznajomy facet z aparatem w ręku. Dla RS6 to normalka.

Istnieje naprawdę niewiele aut w takiej kategorii cenowej, które potrafią tyle, co to Audi. Weźmy choćby o wiele tańszego nowego Mustanga. Ma podobne osiągi, przebija RS6 „duchem”, ale do codziennej jazdy po mieście niekoniecznie się nadaje. Za to bestia spod znaku czterech obręczy sprawdzi się fenomenalnie zarówno na torze wyścigowym, jak i w drodze z dziećmi do przedszkola, czy w weekendowym wypadzie do domku na Mazurach.

Historia „RS-szóstki” sięga 2002 roku, kiedy na bazie płyty podłogowej C5 koncernu Volkwagen AG stworzono pierwszą usportowioną wersję Audi A6. Sercem pierwszej generacji był 4.2-litrowy silnik V8 wspomagany układem bi-turbo. Jednostka dostarczała 450 KM mocy, dzięki czemu auto rozpędzało się od 0 do 100 km/h w 4,7 sekundy.

Następna odsłona RS6, wyposażona w 10-cylindrowy, 5-litrowy silnik zadebiutowała w 2007 roku. Tym razem moc wynosiła potężne 580 KM, natomiast maksymalna prędkość wzrosła z 250 km/h do 330 km/h.

Audi RS6Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł
Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin

O ile dwie pierwsze generacje czerpały wizualnie bardzo mocno z Audi A6, o tyle trzecie wcielenie RS6 (obecne na rynku od 2013 roku) otrzymało bardzo indywidualny wygląd. Nadal widać w nim rzecz jasna ducha „A-szóstki”, ale auto ma zdecydowanie ostrzejsze i bardziej agresywne rysy. Przede wszystkim jest niższe i szersze od modelu, na którym je oparto. Posiada też duże lampy, a także proste, ale wyraziste przetłoczenia z boku oraz muskularny tył. Co najważniejsze, mimo nadwozia kombi, RS6 wygląda piekielnie agresywnie i prezentuje się o wiele lepiej, niż wiele hot-hatchy.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu. Z przodu pod grillem dodano też sporych rozmiarów napis „quattro”. Testowany egzemplarz wyposażono w wart 68 900 zł pakiet RS Dynamic Plus, który zawierał ceramiczne hamulce z przodu i z tyłu, sportowe zawieszenie RS Plus oraz reflektory w technologii Matrix LED. Za dopłatą w wysokości 5590 zł otrzymamy sportowy układ wydechowy z czarnymi końcówkami.

Jedną z największych wad superszybkich samochodów są ich kabiny – zwykle bajeczny wygląd karoserii musi rekompensować niewygodę we wnętrzu, gdzie jest po prostu mało miejsca. Audi RS6 jest w tym wypadku wyjątkiem, bo nadwozie kombi sprawia, że miejsca w środku jest mnóstwo – czteroosobowa rodzina pomieści się w „RS-szóstce” bez najmniejszego problemu.

Najwyższą ocenę zbierają też fotele. Z przodu zamontowano regulowane elektrycznie sportowe siedzenia typu RS6, a wszystko obito skórzaną tapicerką Valcona z pikowaniem w kształcie plastra miodu (5310 zł). Przeciążenia w RS6 są momentami zabójcze, ale sportowe fotele zapewniają świetne trzymanie przy ostrym wchodzeniu w zakręty. Skórą obszyto też wielofunkcyjną kierownicę sportową, za którą schowano manetki do zmiany przełożeń oraz dźwignię 8-przełożeniowej automatycznej skrzyni biegów.

W standardzie na pokładzie zamontowano komputer z kolorowym wyświetlaczem, obsługujący całą rzeszę systemów multimedialnych. Ekran pozwala kontrolować klimatyzację, nawigację, system audio (wart 5540 zł Bose Surround Sound), a także kamery cofania (przednią, tylną oraz dwie boczne, w cenie 6200 zł). Dodatkowo kierowca może wybrać tryb jazdy lub sprawdzić dane pokładowe, natomiast dzięki wejściu DVD, pasażer... może obejrzeć film.

[page_break]

Audi RS6Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł
Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin

Dumą RS6, oprócz rzecz jasna niewyobrażalnej mocy, jest duży bagażnik. Kufer już w standardzie pomieści 565 litrów bagażu, a kiedy złożymy tylną kanapę, pojemność wyniesie 1680 litrów.

Pora na wrażenia z jazdy, choć właściwie... nie wiadomo od czego zacząć. Może od początku – siadacie w fotelu, zamykacie drzwi (kierownica i fotel automatycznie się dosuwają), po czym kładziecie stopę na hamulcu i wciskacie zapłon. Ryk, jaki wydobywa się wydechu, sprawia, że włosy stają wam dęba. Jeśli z waszego gardła wyrwie się w tym momencie cichy pisk, będziecie w stu procentach usprawiedliwieni.

Po chwili, gdy już opanujecie galopujące bicie serca, wrzucacie tryb jazdy i wciskacie pedał gazu w podłogę. Ułamek sekundy później dziękujecie w duchu inżynierom Audi, że zainstalowali porządne fotele, bo gdyby nie one, przyspieszenie wgniotłoby was w tylną szybę. Siła, z jaką 4-litrowy silnik TFSI katapultuje auto do przodu, jest gigantyczna.

Po niecałych czterech sekundach pędzicie z prędkością 100 km/h i zastanawiacie się, czy aby na pewno posiadanie takiego auta jest legalne. 605 koni mechanicznych może rozpędzić RS6 do 305 km/h (po zainstalowaniu pakietu RS Dynamic Plus). Dodajmy do tego moment obrotowy w wysokości 700 Nm, a otrzymamy obraz prawdziwej bestii.

Audi RS6Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł
Audi RS6

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. przednie i tylne światła LED-owe, system zmywania reflektorów, czy czujniki deszczu. Za dopłatą 8670 zł auto otrzyma szklany dach panoramiczny. Karoserię w kilku miejscach przyozdobiono emblematami z nazwą modelu.

Fot. Kacper Rogacin

Jak na potwora przystało, Audi RS6 pożera benzynę w błyskawicznym tempie. Możecie rzecz jasna karmić je „dietetycznymi” ilościami paliwa, dzięki czemu auto będzie zużywało około 11-12 litrów benzyny na 100 kilometrów. Jeśli jednak chcecie poczuć prawdziwą, dziką frajdę z jazdy, zafundujcie swojej „RS-szóstce” porządny, kilkudaniowy obiad. Spalanie wzrośnie do 18 litrów na setkę, ale gwarantujemy, że będzie warto.

Audi RS6 to samochód praktycznie idealny. Trudno o inne podsumowanie. Ten zdzierający asfalt niemiecki potwór, może równie dobrze służyć jako bezpieczny i komfortowy samochód rodzinny. W zasadzie brakuje w nim tylko opcji podwyższania prześwitu i możliwości jazdy w offroadzie. Jeśli więc zastanawiacie się nad kupnem dobrego auta i macie na zbyciu 803 410 zł, to nie wahajcie się ani chwili dłużej. Dokładnie tyle był wart egzemplarz Audi RS6, który testowaliśmy. Co prawda bazowy wariant tego auta można dostać już za 571 500 zł, ale w przypadku RS6 na pewno skusimy się na kilka gadżetów z długiej listy wyposażenia dodatkowego.

Audi RS6 i konkurent:

Marka/model

Audi RS6 Performance 4.0 TFSI 604 KM

BMW M5 4.4 560 KM

Cena (zł)

571 500*

506 200

Typ nadwozia/liczba drzwi

kombi/5

sedan/4

Liczba miejsc

5

5

Wymiary i masy

 

 

Długość/szerokość/wysokość (mm)

4979/2086/1461

4907/2102/1475

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1615/1607

1600/1627

Rozstaw osi (mm)

2915

2968

Masa własna (kg)

2025

1870

Pojemność bagażnika (l)

565

520

Pojemność zbiornika paliwa (l)

75

80

Układ napędowy

 

 

Rodzaj paliwa

benzyna

benzyna

Pojemność (cm3)

3993

4395

Liczba cylindrów

V8

V8

Napędzana oś

4x4

tylna

Skrzynia biegów typ/liczba przełożeń

automatyczna/8

automatyczna/7

Osiągi

 

 

Moc (KM) przy obr./min

605 przy 6100

560 przy 6000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min

700 przy 1750-6000

680 przy 1500-5750

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

3,7

4,3

Prędkość maksymalna (km/h)

250

250

Średnie spalanie (l/100 km)

9,6

9,9

Emisja CO2 (g/km)

223

232

 

*cena wersji podstawowej

Migotanie świateł w materiale wideo jest spowodowane lampami LED.

Muzyka: Audionautix: Think Tank – na licencji Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)

Wykonawca: http://audionautix.com/

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie