Audi RS6 to samochód jedyny w swoim rodzaju.

Silnik V8 o pojemności 4.2 litra osiąga w Audi RS6 moc maksymalną 331 kW (450 KM) przy obrotach od 5700 do 6400 /min. Niespotykane jest jednak to, że maksymalny moment obrotowy o wartości 560 Nm jest dostępny w nie zwykle szerokim zakresie obrotów: od 1950 aż do 5600 /min. Jednostka napędowa Audi RS6 dysponuje aluminiowym kadłubem, techniką pięciozaworową z trzema zaworami wlotowymi i dwoma wylotowymi. Sprawność dwóch turbosprężarek została podwyższona dzięki chłodzeniu powietrza doładowującego.
Układ hamulcowy Audi RS6 został skonstruowany zupełnie na nowo - dostosowany do wysokich osiągów jednostki napędowej. Zarówno koła osi przedniej, jak i tylnej posiadają tarcze hamulcowe wykonane w technologii łączenia pochodzącej ze sportu motorowego.

Aluminiowa piasta tarczy hamulcowej redukuje ciężar, co z kolei pozwala zmniejszyć masy niereserowane. Połączenie z wentylowanym od wewnątrz żeliwnym pierścieniem ciernym zapewnia czternaście promieniowych kołków stalowych. Tego typu konstrukcja umożliwia różną rozszerzalność cieplną elementów składowych tarczy bez ich niepożądanej deformacji.

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?