Audi RS 6

pim
Udostępnij:
Nowe audi RS 6 to właściwie wyczynowy samochód ukryty w niemal niezmienionej formie modelu A6.
Audi RS 6

Dla niezorientowanego obserwatora to zwykłe audi A6. Karoseria lakierowana jednym z pięciu, zarezerwowanych dla tej wersji lakierów, niżej sięgający przedni zderzak z trzema otworami, osiemnasto- lub dziewiętnastocalowe koła z aluminiowymi felgami, podkreślone boczne progi i spojler na klapie bagażnika to dość dyskretne elementy wyróżniające auto z zewnątrz. Wewnątrz sportowe, a właściwie sportowo - ekskluzywne, fotele Recaro, tapicerka ze skóry lub kombinacji skóry i tkaniny, perforowana skóra na kole kierownicy i gałce zmiany biegów to elementy sportowej stylizacji tej wersji. Tapicerkę można zamówić w dwóch wersjach kolorystycznych: z dominacją czerni lub srebra. Ponadto na tablicy rozdzielczej, oparciach siedzeń, atrapie chłodnicy i tylnym pasie są małe emblematy RS 6.

Ale o jego sportowych walorach w najmniejszym stopniu decyduje wygląd.

Specjalnie dla tego samochodu stworzono silnik V8 o pojemności 4.2 litra. Każdy rząd cylindrów ma własną turbosprężarkę. w samochodzie zastosowano dwustopniowy kolektor ssący i dwustopniowy układ wydechowy o większym przekroju rur. Żeby zwiększyć efektywność układu napędowego odpowiednio ustawiono zarządzający pracą silnika komputer.

Audi RS 6 ma stały napęd na wszystkie koła i pięciostopniową skrzynię biegów typu tiptronic, ze specjalnym programem sportowym. Komputer może np. zapobiegać zmianie biegów podczas pokonywania zakrętów. Biegi można zmieniać także ręcznie, za pomocą drążka zmiany biegów lub przycisków na kierownicy.

Moc i osiągi auta są tak duże, że kierowcy postanowiono nie zostawiać samemu sobie. Nad torem jazdy czuwa elektroniczny system ESP, integrujący w sobie działania systemów ABS i EBV (rozdzieł siły hamowania), EDS (blokada mechanizmów różnicowych), ASR (przeciwdziała poślizgom przy przyspieszaniu) i MSR, który reguluje moment hamujący silnika. System kontroli dynamiki jazdy DRC, to w Audi nowość, która pozwala zmieniać charakterystykę tłumienia poszczególnych amortyzatorów, dostosowując je do chwilowych potrzeb, a więc zmniejsza przechyły podczas jazdy.

Cała ta fabryka osiągów została schowana nie tylko w nadwozie limuzyny A6, ale także wersji A6 kombi.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie