Audi RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance. Jeszcze więcej mocy!

Mariusz Michalak
Mariusz Michalak
Dla Audi "performance" oznacza więcej mocy. Na przykład większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI, którym mogą pochwalić się zarówno RS 6 Avant performance, jak i RS 7 Sportback performance, pozwalają na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm w stosunku do wersji bazowych.
Dla Audi "performance" oznacza więcej mocy. Na przykład większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI, którym mogą pochwalić się zarówno RS 6 Avant performance, jak i RS 7 Sportback performance, pozwalają na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm w stosunku do wersji bazowych. Audi
Nowe Audi RS 6 Avant performance i nowe RS 7 Sportback performance, naszpikowane są dodatkami, które m.in. wyostrzają ich design. Cterolitrowy silnik V8 biturbo TFSI ma teraz moc 463 kW (630 KM) i maksymalny moment obrotowy 850 Nm.

Dla Audi "performance" oznacza więcej mocy. Na przykład większe turbosprężarki i wzrost ciśnienia doładowania z 2,4 do 2,6 bara w czterolitrowym silniku V8 biturbo TFSI, którym mogą pochwalić się zarówno RS 6 Avant performance, jak i RS 7 Sportback performance, pozwalają na zwiększenie mocy silnika o 30 KM i momentu obrotowego o 50 Nm w stosunku do wersji bazowych. Oznacza to łączny wzrost mocy z 441 kW (600 KM) do 463 kW (630 KM) oraz maksymalnego momentu obrotowego z 800 do 850 Nm. Te wyczynowe samochody od 0 do 100 km/h rozpędzają się teraz w 3,4 sekundy - o 0,2 sekundy szybciej niż bazowe wersje RS 6 / RS 7.

Nowe RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance zjeżdżają z linii produkcyjnej na standardowych 21-calowych aluminiowych felgach odlewanych w kształcie dziesięcioramiennej gwiazdy oraz na oponach o rozmiarze 273/35. Aby uzyskać jeszcze bardziej sportowy wygląd, obok 22-calowych kół z odlewu aluminiowego dostępne są również 22-calowe, lekkie felgi w kolorach: czarnym wypalanym na połysk, szarym matowym, czarnym matowym lub matowym złotym neodymowym. Nowa lekka obręcz jest o około pięć kilogramów lżejsza od 22-calowej felgi aluminiowej stosowanej w obecnych RS 6 Avant lub RS 7 Sportback. Ta 20-kilogramowa redukcja masy nieresorowanej poprawia reakcję przepustnicy.

System wyboru trybów jazdy Audi drive select pozwala kierowcy kontrolować charakter pojazdu. Dostępnych jest sześć trybów: efficiency, comfort, auto, dynamic, a także dwa konfigurowalne, charakterystyczne dla samochodów z rodziny RS tryby RS1 i RS2.

Pakiet RS Dynamic stanowi standardowe wyposażenie modeli RS 6 Avant performance i RS 7 performance. Obejmuje on zwiększenie prędkości maksymalnej do 280 km/h, dynamiczny układ czterech kół skrętnych (aktualizacja oprogramowania charakterystycznego dla RS wspomaga kierowcę aktywnymi korektami skrętu na przedniej i tylnej osi) oraz sportowy mechanizm różnicowy quattro na tylnej osi.

Opcjonalnie dostępny jest również pakiet RS Dynamics plus podnoszący prędkość maksymalną do 305 km/h i oferujący ceramiczny układ hamulcowy RS. Klienci mogą zamówić zaciski w kolorze szarym, czerwonym lub niebieskim, a tarcze hamulcowe mają tu 440 mm (przód) i 370 mm (tył). Ceramiczny układ hamulcowy RS waży łącznie ok. 34 kg mniej niż jego stalowy odpowiednik, co pozwala na redukcję mas nieresorowanych.

Nowe RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance są dostępne w sumie w szesnastu kolorach nadwozia. Po raz pierwszy pojawiają się tu lakiery: metaliczny lub matowy niebieski Ascari Blue oraz srebrny matowy Dew Silver. Modele performance wyróżniają się standardowymi elementami nadwozia RS, w tym lusterkami zewnętrznymi, przednim spojlerem, przednimi chlapaczami bocznymi, nakładkami na progi, relingami dachowymi oraz listwami przy szybach bocznych i tylnym dyfuzorze, w kolorze matowej szarości. Opcją jest pakiet matowy carbon/black optics, w którym relingi dachowe i listwy przy szybach bocznych są czarne. Pierścienie i nazwa modelu Audi dostępne są w wybranym przez klienta kolorze: chromu lub czarnym.

We wnętrzu, oprócz znanych już pakietów stylistycznych RS w kolorze szarym i czerwonym, pojawia się kolor niebieski. Czarne koło kierownicy z Alcantary, ale również dywaniki podłogowe, boczna część konsoli środkowej i manetka dźwigni zmiany biegów, mają w tym przypadku kontrastowe przeszycia w kolorze niebieskim Mercato.

Wyświetlacze standardowego 12,3-calowego systemu Audi virtual cockpit plus oferują nowe funkcje, w tym migający wskaźnik zmiany biegów w trybie manualnej skrzyni biegów, który by wskazać optymalny moment zmiany biegu zmienia kolor wskazań liczby obrotów z zielonego przez żółty na czerwony, migając w sposób identyczny jak dzieje się to w sportach motorowych. Dodatkowo, system Launch Control, który w pełni wykorzystuje potencjał przyspieszenia RS 6 Avant performance i RS 7 Sportback performance, nowymi kontrolkami świateł drogowych sygnalizuje idealny moment do przyspieszenia z linii startu.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polacy ocenili rząd Tuska. Zaskakujące wyniki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty