Audi rezygnuje z wyścigów endurance i Le Mans. W zamian wystartuje w Formule E

(mm/ip)
Fot. Audi
Fot. Audi
Udostępnij:
Audi ujednolica swoją strategię zaangażowania w sporty motorowe. Z końcem sezonu 2016, marka z Ingolstadt kończy swą przygodę w serii Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA WEC. Nie będzie też startować w rozgrywanym w jej ramach 24-godzinnym wyścigu w Le Mans. Zamiast tego, zaangażuje się fabrycznie w serię wyścigów samochodów elektrycznych – Formula E.

„Wyścig o przyszłość rozstrzygnie się w klasie samochodów elektrycznych“ – podkreślił prezes zarządu Audi AG Rupert Stadler. „Jeśli samochody seryjne są w coraz większym stopniu elektryczne, to tym bardziej muszą takimi się stawać ucieleśniające najnowsze rozwiązania techniczne samochody wyścigowe”.

Pierwsza seria wyścigów samochodów elektrycznych wpisuje się w strategię czterech pierścieni oferowania co roku, począwszy od 2018, kolejnych modeli napędzanych wyłącznie energią elektryczną. Starty w Formule E rozpoczną się już w nadchodzącym, 2017 roku. Zanim jednak koncern z Ingolstadt w pełni, fabrycznie zaangażuje się w wyścigi Formuły E, już teraz aktywnie pracuje nad rozwojem odpowiednich rozwiązań technicznych.

Bez zmian pozostaje natomiast zaangażowanie Audi w DTM. W sezonie 2017, na starcie tej serii wyścigów pojawi się następca Audi RS 5 DTM. W połowie października rozstrzygnęły się wyniki sezonu 2016 – cztery pierścienie wygrały zarówno w klasyfikacji producentów jak i w klasyfikacji zespołów. To tym bardziej cenne, że po raz ostatni tytuł mistrzowski DTM dla Audi wywalczył Mike Rockenfeller w sezonie 2013.

Nie zdecydowano jeszcze o przyszłym zaangażowaniu Audi w Mistrzostwa Świata FIA w Rallycross’ie (World RX). W bieżącym sezonie 2016, startujący na stałe w DTM kierowca fabryczny Audi Mattias Ekström, pokonał wiele konkurencyjnych zespołów fabrycznych i za kierownicą swojego Audi S1 EKS RX quattro jeszcze przed końcem sezonu zdobył tytuł mistrzowski.

Wraz z zaprzestaniem uczestnictwa w World Endurance Championship (WEC), kończy się pełna sukcesów era. Audi przez 18 lat prezentowało w Le Mans kolejne prototypy. Trzynaście razy zwyciężało w tym słynnym, 24-godzinnym wyścigu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie