Audi R8 Spyder V10 plus. Najszybszy seryjny kabriolet marki

(mm)
Audi R8 Spyder V10 plusStandardowy tryb najwyższej wydajności - performance, kubełkowe fotele R8 i wiele elementów wykonanych z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym, to charakterystyczne cechy tego mocnego, sportowego samochodu. Fot. Audi
Audi R8 Spyder V10 plusStandardowy tryb najwyższej wydajności - performance, kubełkowe fotele R8 i wiele elementów wykonanych z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym, to charakterystyczne cechy tego mocnego, sportowego samochodu. Fot. Audi
Standardowy tryb najwyższej wydajności - performance, kubełkowe fotele R8 i wiele elementów wykonanych z tworzywa wzmocnionego włóknem węglowym, to charakterystyczne cechy tego mocnego, sportowego samochodu.

Auto ma 4,43 m długości, 1,94 m szerokości, ale tylko 1,24 m wysokości. Zewnętrzna warstwa składanego dachu wykonana jest z tkaniny, a jego szkielet w przeważającej części z lekkich materiałów - magnezu i aluminium. Dzięki temu, dach waży tylko 44 kg.

Ułożony centralnie silnik V10 z mocą 610 KM i maksymalnym momentem obrotowym 560 Nm przy 6500 obrotach na minutę, to najmocniejsza seryjnie produkowana przez Audi jednostka napędowa. W porównaniu do Audi R8 Spyder V10, wolnossący silnik 5.2 FSI o stopniu sprężania 12,7:1, w wersji plus uzyskuje dodatkowe 70 KM. Model do 100 km/h przyspiesza w 3,3 sekundy – o 0,3 sekundy szybciej – i rozwija maksymalną prędkość 328 km/h - więcej o 10 km/h. Każdy koń mechaniczny jednostki napędowej wprawia w ruch dokładnie 2,78 kilograma pojazdu.

Według testów zużycia paliwa cyklu NEDC, R8 Spyder V10 plus spala 12,5 l benzyny na 100 km, co odpowiada emisji 292 g CO2 na kilometr. Rozwiązania podnoszące wydajność pojazdu, to system cylinder on demand (COD) przy niskim i średnim obciążeniu wyłączający jeden rząd cylindrów oraz podwójny wtrysk do kolektora dolotowego i do komór spalania. Jeżeli przy prędkości powyżej 55 km/h kierowca zdejmie nogę z pedału gazu, silnik jest odłączany od układu napędowego – R8 Spyder sunie wtedy na biegu jałowym, z minimalnym zużyciem paliwa. System start-stop dezaktywuje silnik V10 przy każdym zatrzymaniu pojazdu, np. na światłach. Za silnikiem V10 znajduje się siedmiostopniowa, automatyczna skrzynia biegów S tronic.

Na montowanych seryjnie 19-calowych, aluminiowych felgach, Audi montuje ogumienie o rozmiarach 245/35 z przodu i 295/35 z tyłu. Na dostępne w opcji koła 20-calowe, zakładane są opony w rozmiarach odpowiednio: 245/30 i 305/30. Dzięki programowi Audi exclusive, klienci mogą na wiele sposobów indywidualizować swoje Audi R8 Spyder V10 plus. Oprócz jedenastu standardowych kolorów lakieru, dobrać tu można dowolny, inny kolor oraz lakiery z efektem matowym.

Zobacz także: Test atrakcyjnego vana dla rodziny

Video: materiał informacyjny marki Citroen

Polecamy: Co ma do zaoferowania Volkswagen up!?

Składany dach jest dostępny w trzech odcieniach kolorów, tzw. sideblades - w pięciu. Te ostatnie można podobnie jak listwy progowe personalizować emblematami oraz stylizować kolorystycznie wedle upodobania klienta. Dodatkowo, dla wielu obszarów karoserii i wnętrza samochodu, dobrać można elementy karbonowe i w kolorze tytanowo-czarnym. Szeroka gama obić, dekoracyjnych paneli oraz kolorów, poszerza i tak rozległą ofertę.

Opcjonalny pakiet stylistyczny zielony – Micrommata, nadaje sportowemu kabrioletowi agresywnego wyglądu. Cała karoseria pomalowana jest w rzucającą się w oczy zieleń. Mocno kontrastujące z nią, są antracytowo-szara osłona chłodnicy Singleframe oraz czarne osłony końcówek rur wydechowych
 

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Parada Motocyklistów w Łodzi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty