Audi R8 Spyder V10. Do 100 km/h w 3,6 s

(mm/ip)
Audi R8 Spyder V10540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Tak najkrócej można opisać nowe Audi R8 Spyder z wolnossącym silnikiem V10. Fot. Audi
Audi R8 Spyder V10540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Tak najkrócej można opisać nowe Audi R8 Spyder z wolnossącym silnikiem V10. Fot. Audi
540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Tak najkrócej można opisać nowe Audi R8 Spyder z wolnossącym silnikiem V10.
Audi R8 Spyder V10540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Tak najkrócej można opisać nowe Audi R8 Spyder z wolnossącym
Audi R8 Spyder V10

540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Tak najkrócej można opisać nowe Audi R8 Spyder z wolnossącym silnikiem V10.

Fot. Audi

Audi R8 Spyder ma lekki dach tkaninowy, kończący się z tyłu pojazdu dwoma „płetwami”. Dzięki nim materiał dachu jest doskonale napięty. Elektrohydrauliczny napęd otwiera i zamyka dach – nawet wtedy, gdy samochód porusza się z prędkością nieprzekraczającą 50 km/h - w 20 sekund. Tylną szybę, umieszczoną w przegrodzie między przedziałem pasażerskim a komorą silnika, można podnosić i opuszczać.

Audi R8 Spyder V10 waży zaledwie 1612 kg. Jego mocny szkielet to nowo zaprojektowana karoseria Audi Space Frame (ASF), wykonana z aluminium i karbonu, zgodnie z założeniami konstrukcji wielomateriałowej. 79,6 procent użytych tu elementów wyprodukowano z aluminium. Tworzą one konstrukcję, którą inżynierowie Audi - w porównaniu do modelu R8 Coupe - wzmocnili przede wszystkim przy progach, słupkach A i przy ramie przedniej szyby. Zastosowane metody produkcji obniżyły ciężar poszczególnych elementów nawet o 10 procent. Wynik: bardzo sztywna karoseria waży jedynie 208 kg, przy czym sztywność skrętna w porównaniu do poprzedniego modelu wzrosła o ponad 50 procent.

Za właściwe „brzmienie” nowego Audi R8 Spyder V10 odpowiada zamontowany centralnie 5,2-litrowy motor z podwójnym wtryskiem.  Moc 397 kW (540 KM) i moment obrotowy 540 Nm przy 6500 obr./min., zapewniają doskonałe osiągi samochodu: od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy i prędkość maksymalną 318 km/h. Techniki podnoszące efektywność pojazdu, takie jak nowy tryb wolnego biegu na którym Audi R8 może „żeglować”, obniżają zużycie paliwa o dziesięć procent w porównaniu do poprzednika. Nowe R8 Spyder potrzebuje tylko 11,7 litra benzyny na 100 kilometrów, emitując przy tym 277g CO2 na kilometr.

Audi R8 Spyder V10540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Tak najkrócej można opisać nowe Audi R8 Spyder z wolnossącym
Audi R8 Spyder V10

540 KM, od 0 do 100 km/h w 3,6 sekundy, prędkość maksymalna 318 km/h. Tak najkrócej można opisać nowe Audi R8 Spyder z wolnossącym silnikiem V10.

Fot. Audi

Za silnikiem V10 zamontowano siedmiostopniową, automatyczną skrzynię biegów S tronic, obsługiwaną przez kierowcę elektrycznie, tzw. „by wire”. Ta dwusprzęgłowa skrzynia przekierowuje moc silnika do nowo zaprojektowanego napędu quattro z elektrohydraulicznie poruszanym sprzęgłem wielopłytkowym umieszczonym przy przedniej osi. To działające na wszystkie koła sprzęgło, rozdziela moment napędowy zależnie od sytuacji – w skrajnych przypadkach nawet 100 procent momentu kierowane jest na oś przednią lub na tylną. Ten system inteligentnego sprzęgła zintegrowano z systemem wyboru dynamiki jazdy Audi drive select, który może pracować w czterech trybach: od bardzo dynamicznego po zorientowany na wysoki komfort. Jeśli na pokładzie znajduje się opcjonalna skórzana kierownica R8 performance, to do tych czterech trybów dochodzą jeszcze trzy dodatkowe: dry, wet i snow, zwiększające precyzję i stabilność pojazdu w wypadku złych warunków panujących na drodze.

12,3-calowy, w pełni cyfrowy kokpit wirtualny Audi virtual cockpit, prezentuje kierowcy wszystkie najważniejsze informacje w postaci dokładnych grafik 3D. Na życzenie, w specjalnym widoku performance, wyświetlane są też informacje dotyczące dynamiki jazdy. Nawigacja MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch, to element wyposażenia seryjnego, podobnie jak umieszczone przy pasach bezpieczeństwa mikrofony. Dzięki nim, sterowanie naturalnym głosem i telefonowanie są jeszcze bardziej komfortowe.

Zupełnie nowym na pokładzie Audi R8 Spyder V10 rozwiązaniem jest Audi smartphone interface. Pozwala ono wyświetlać zawartość wybranych smartfonów bezpośrednio na ekranie Audi virtual cockpit. Na życzenie zamontować można też Audi phone box, pozwalający na sprzężenie telefonów mobilnych z anteną samochodową i na ich indukcyjne ładowanie.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty