Audi Q8 concept. Debiut hybrydowego SUV-a

(mm)
Audi Q8 Concept Jeśli chodzi o napęd, zwieszenie i podwozie, Audi Q8 concept wykorzystuje rozwiązania techniczne stosowane już w produkcji seryjnej aut z Ingolstadt. Silnik spalinowy pojazdu to jednostka 3.0 TFSI, generująca moc 245 kW (333 KM). Fot. Audi
Audi Q8 Concept Jeśli chodzi o napęd, zwieszenie i podwozie, Audi Q8 concept wykorzystuje rozwiązania techniczne stosowane już w produkcji seryjnej aut z Ingolstadt. Silnik spalinowy pojazdu to jednostka 3.0 TFSI, generująca moc 245 kW (333 KM). Fot. Audi
Na międzynarodowej wystawie North American International Auto Show (NAIAS) 2017, Audi prezentuje koncepcyjne Audi Q8 concept. To alternatywa dla klasycznego, spalinowego SUV-a, a pojazd koncepcyjny będzie bazą dla modelu seryjnego, którego wprowadzenie na rynek zaplanowało na rok 2018.

Mierzące 5,02 m. Audi Q8 concept wkracza do segmentu luksusowych pojazdów klasy premium. Trzy metry rozstawu osi gwarantują dużo miejsca dla pasażerów i bagażu. Jak zapewnia producent, mimo opadającej ku tyłowi - jak w coupe - linii dachu, pasażerowie siedzący z tyłu mają wystarczająco dużo miejsca dla głowy i ramion.

Uwagę zwraca m.in. ośmiokątna osłona chłodnicy Singleframe z kratownicą o strukturze plastra miodu. Wygląda niczym rzeźbiona i jest znacznie szersza niż w obecnych modelach marki Audi.  Reflektory Audi Q8 concept, płaskie i w kształcie klina. Niebieska, laserowa sygnatura świateł mijania i świateł drogowych w kształcie litery X podkreśla, że w tym modelu zastosowano cyfrową technikę laserowego oświetlenia Matrix. 

W kokpicie zastosowano nową koncepcję obsługi z dużymi ekranami dotykowymi, której integralnym elementem jest rozbudowana wersja Audi virtual cockpit i wyświetlacz danych na szybie na wprost wzroku kierowcy – head-up display.

Jeśli chodzi o napęd, zwieszenie i podwozie, Audi Q8 concept wykorzystuje rozwiązania techniczne stosowane już w produkcji seryjnej aut z Ingolstadt. Silnik spalinowy pojazdu to jednostka 3.0 TFSI, generująca moc 245 kW (333 KM) i maksymalny moment obrotowy 500 Nm. Silnik elektryczny natomiast, ma moc 100 kW i moment obrotowy 330 Nm. Agregat ten oraz jego sprzęgło, zintegrowano z automatyczną skrzynią biegów tiptronic. Cały system generuje łączną moc 330 kW i moment obrotowy 700 Nm.

Audi Q8 concept przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 sekundy i rozpędza się dalej do 250 km/h, co stanowi jego prędkość maksymalną. Zgodnie z normą obowiązującą dla pojazdów hybrydowych typu plug-in, samochód koncepcyjny Audi, według testów NEDC, potrzebuje 2,3 litra paliwa na 100 kilometrów, emitując 53 g CO2 na kilometr.

Montowany z tyłu akumulator litowo-jonowy zbudowany jest ze 104 ogniw pryzmatycznych. Jego pojemność - 17,9 kWh, umożliwia pokonanie maksymalnie 60 km w trybie jazdy elektrycznej, a łączny zasięg, z pracującym silnikiem TFSI, wynosi nawet 1000 km. Pełne ładowanie mocą wyjściową 7,2 kW, trwa około dwóch i pół godziny.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty