„Dzięki dobrej sprzedaży w listopadzie, już teraz nasz wynik jest lepszy niż w całym roku ubiegłym, kiedy do rąk klientów
oddaliśmy 1 mln 455 tys. samochodów. Tym samym zmierzamy prostą drogą do zrealizowania naszego zakładanego celu: 1,5 mln sprzedanych w tym roku aut “ – powiedział Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi. „W minionych miesiącach wzrost napędzały nowe modele rodziny A3 oraz SUV-y: Q3 i Q5.“
Uzupełniona o limuzynę rodzina A3, zanotowała największy, bo aż 40,7 procentowy przyrost sprzedaży w listopadzie. Stawkę zamyka Audi A8, którego nowa generacja pojawiła się właśnie na rynku, a już wzrost sprzedaży tego modelu wyniósł
10,2 procent. Od początku roku 2013, szczególnie duży wpływ na dobre wyniki handlowe Audi na całym świecie miało także Audi Q3 (+57,1 procent) i Q5 (+14,2 procent). Począwszy od roku 2016, w handlu dostępny będzie nowy kompaktowy SUV Q1, który uzupełni doskonale sprzedającą się rodzinę Q.
W Chinach do wzrostu sprzedaży w listopadzie przyczyniło się znacząco Audi Q3. Koncern z Ingolstadt polepszył tu swoje wyniki o 17,9 procent, co oznacza, że sprzedał 44 334 samochody. Od stycznia 2013 roku, kluczyki do swojego Audi odebrało tu 443 664 klientów. Ten wzrost o 19,7 procent, pozwolił Audi wyraźnie przekroczyć wyniki sprzedaży sprzed roku już po jedenastu miesiącach (2012: 405 838 egzemplarzy). Największą estymą wśród chińskich klientów nadal cieszą się zwłaszcza modele produkowane bezpośrednio w Państwie Środka: A4 L (+18,2 procent) i A6 L (+14,3 procent).
W USA, po jedenastu miesiącach bieżącego roku, Audi może być pewne, że osiągnie zakładaną liczbę 150 tys. sprzedanych aut. Od stycznia tego roku, samochód marki Audi w Stanach Zjednoczonych kupiło 141 048 klientów (+13,3 procent). Wzrost nakręcał przede wszystkim SUV Q5, którego sprzedaż w tym roku, w porównaniu do roku ubiegłego, wzrosła o 10 tys. egzemplarzy. W listopadzie sprzedaż wszystkich modeli łącznie poszybowała w USA o 13 procent w górę (13 636 sprzedanych egzemplarzy).
Mimo nadal trudnej sytuacji gospodarczej na wielu rynkach europejskich, Audi zanotowało w listopadzie na Starym Kontynencie łączny wzrost o 6,5 procent. Jest on przede wszystkim wynikiem dobrej koniunktury w Wielkiej Brytanii, jaka zapanowała tu pod koniec roku i przyniosła w efekcie 9 292 sprzedane egzemplarze - o 13,6 procent więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. We Włoszech sprzedaż wzrosła o 12 procent, w Rosji o 18,4 procent, a w Polsce aż o 21,28%. Sprzedaż spadła natomiast w listopadzie w Niemczech (-13,4 procent), we Francji (-7,2 procent) i w Hiszpanii (-4,7 procent). Łącznie Audi zamknęło listopad w Europie nieco gorzej niż rok temu (-1,6 procent).
Sprzedaż Audi AG na poszczególnych rynkach | w listopadzie | łącznie | ||||
| 2013 | 2012 | Wzrost sprzedaży w stosunku do listopada 2012 r. | 2013 | 2012 | Wzrost sprzedaży w stosunku do 2012 r. |
Świat | 132 050 | 123 617 | +6,8% | 1 444 750 | 1 344 740 | +7,4% |
Europa | 57 750 | 58 739 | -1,6% | 684 350 | 693 804 | -1,4% |
- Niemcy | 20 804 | 24 023 | -13,4% | 234 212 | 246 250 | -4,9% |
- Wielka Brytania | 9 292 | 8 178 | +13,6% | 134 846 | 118 880 | +13,4% |
- Francja | 4 622 | 4 983 | -7,2% | 52 894 | 57 009 | -7,2% |
- Włochy | 3 910 | 3 490 | +12,0% | 43 481 | 46 294 | -6,1% |
- Hiszpania | 2 275 | 2 388 | -4,7% | 33 422 | 34 376 | -2,8% |
- Rosja | 3 468 | 2 930 | +18,4% | 33 565 | 31 318 | +7,2% |
- Polska | 513 | 423 | +21,28% | 5010 | 4691 | +6,8% |
USA | 13 636 | 12 067 | +13,0% | 141 048 | 124 469 | +13,3% |
Meksyk | 990 | 976 | +1,4% | 10 376 | 8 242 | +25,9% |
Daleki Wschód | 51 650 | 44 030 | +17,3% | 522 400 | 437 499 | +19,4% |
- Chiny (łącznie z Hongkongiem) | 44 334 | 37 600 | +17,9% | 443 664 | 370 559 | +19,7% |
- Indie | 753 | 805 | -6,5% | 9 146 | 8 072 | +13,3% |
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?