Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi Hungaria wyprodukowało już 25 milionów silników

(ip)
Fot: Audi
Fot: Audi
Zakłady Audi Hungaria Motor Kft. wyprodukowały dwudziestopięciomilionowy silnik. To dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka benzynowa TFSI, o mocy 200 kW (272 KM). Zamontowano ją w Audi TTS Coupé competition w kolorze żółtym Imola. Ta specjalna, limitowana seria sportowego samochodu powstała z okazji zjechania z taśmy produkcyjnej 500-tysięcznego Audi TT.

„25 milionów złożonych tu silników pokazuje, że długoletnią historię produkcji fabryki Audi Hungaria można określić mianem

Fot: Audi
Fot: Audi

sukcesu. Prawie wszystkie jednostki napędowe w samochodach marki Audi wytwarzane są w Győr“ – podkreśla dr Frank Dreves, szef produkcji Audi AG. „Audi Hungaria ma szczególne, strategiczne znaczenie dla całego koncernu Audi. Węgierskie zakłady w ogromnym stopniu wpływają na realizację naszej strategii wzrostu“ - dodaje Frank Dreves.

Od 20 już lat, Audi Hungaria, na potrzeby koncernu Volkswagen/Audi, produkuje najnowocześniejsze jednostki napędowe. Obecnie są one oferowane w 235 różnych wariantach. Od czterocylindrowych do dwunastocylindrowych, o mocy od 63 kW/86 KM do 419 kW/570 KM. Prawie 5400 pracowników codziennie wytwarza ponad 8100 silników.

„Nasz sukces opiera się na wysokiej jakości produktu, zaangażowanych pracownikach i na nieustannym technicznym postępie“ – podsumowuje Achim Heinfling, dyrektor ds. produkcji silników w Audi Hungaria. „W ciągu minionych 20 lat udowodniliśmy swoją wartość nie tylko dla koncernu Volkswagen/Audi, ale zyskaliśmy także pozycję największego producenta jednostek napędowych na świecie.“

Produkcję w Győr podjęto w 1993 roku. Wypuszczono wtedy serię próbną, a w 1994 rozpoczęto produkcję seryjną czterocylindrowego silnika pięciozaworowego. Od roku 1997 Audi Hungaria wytwarza sześciocylindrowe i ośmiocylindrowe silniki V, a od 2000 roku także czterocylindrowe, rzędowe jednostki diesla.

Jubileuszowy silnik to dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka TFSI. Już w roku 2002  rozpoczęto produkcję motorów benzynowych z wtryskiem bezpośrednim (FSI), a dwa lata później do użytku oddano linię do produkcji korbowodów montowanych w silnikach diesla. Dziesięciocylindrowy silnik benzynowy FSI o pojemności 5,2 litra to wyjątkowo mocna jednostka, wprowadzona przez Audi Hungaria na rynek w kwietniu 2006 roku. W tym samym roku, firma po raz pierwszy zastosowała w swoich silnikach przełomowe rozwiązanie: system zmiennych faz rozrządu Audi valvelift – bardzo efektywny, a jednocześnie zadziwiająco prosty układ techniczny pozwalający na sterowanie zaworami.

W roku 2007 podjęto produkcję seryjną nowych silników diesla z systemem wtrysku Common Rail. Common Rail dał Audi i Volkswagenowi możliwość wprowadzenia do oferty mocnych i oszczędnych jednostek napędowych emitujących niewielką ilość dwutlenku węgla.

Od 2007 roku Audi Hungaria wytwarza również dziesięciocylindrowe motory  biturbo, a od 2008 roku, także silniki dwunastocylindrowe. Od 2001 roku produkcję seryjną wspiera stworzone tu Centrum Rozwoju Silników, które pracuje nad nowymi jednostkami napędowymi. Od roku 2010, obok silników seryjnych, Audi Hungaria w specjalnym dziale produkuje także silniki testowe.

Przed kilkoma miesiącami Audi Hungaria otworzyło nowy zakład zajmujący się całkowitą produkcją Audi A3 Limousine. W przyszłości, w węgierskiej filii koncernu powstawać będzie Audi A3 Cabriolet oraz kolejna generacja Audi TT Coupé
i Roadster. Łącznie, z taśmy produkcyjnej w Győr zjeżdżać będzie 125 tys. samochodów rocznie.

od 12 lat
Wideo

Stop agresji drogowej. Film policji ze Starogardu Gdańskiego

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty