Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Audi e-tron. Pierwszy elektryczny model Audi

Mariusz Michalak
Audi e-tron Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku.Fot. Audi
Audi e-tron Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku.Fot. Audi
Ten sportowy SUV klasy wyższej miał premierę w San Francisco. Wiemy kiedy pojazd trafi do sprzedaży w Polsce.

Wyrazista maska, elektrycznie otwierana pokrywa bagażnika, czy jasnoszara osłona chłodnicy Singleframe to jedne z cech charakterystycznych nowości. Elektryczny SUV napędzany jest dwoma silnikami elektrycznymi, neutralnymi pod względem emisji CO2 i bardzo cichymi. Nowa generacja napędu na cztery koła quattro w przeciągu setnych części sekundy – ciągle, zmiennie i precyzyjnie rozkłada moment obrotowy pomiędzy obiema osiami.

Producent nie podaje pojemności akumulatorów, ani zużycia energii. E-tron ma przejeżdżać 400 km. Moc 408 KM (300 kW) generowana przez współpracujące silniki elektryczne pozwala na rozpędzenie  do 100 km/h w 5,7 sekundy, a prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 200 km/h. Moment obrotowy wynosi 664 Nm.

Kluczowym czynnikiem wpływającym na sportowy charakter jest niskie położenie i centralna pozycja montażowa systemu akumulatorów. System ten pozwala na pokonywanie przez ten samochód dużych dystansów i czyni go odpowiednim do długich podróży. Audi e-tron odzyskuje energię wyłącznie za pomocą swych silników elektrycznych – dzieje się tak w ponad dziewięćdziesięciu procentach operacji hamowania. Elektryczny SUV wykorzystuje swój maksymalny potencjał rekuperacji w połączeniu ze zintegrowanym systemem sterowania hamulcem elektrohydraulicznym. Audi jest pierwszym na świecie producentem samochodów stosującym tego typu system w produkowanym seryjnie pojeździe elektrycznym. Na wydajność auta wpływa m.in. aerodynamika. Jednym z najważniejszych elementów tej koncepcji są opcjonalne, wirtualne lusterka zewnętrzne – zastosowane po raz pierwszy w modelu produkcji seryjnej.

Od nawigacji z planerem przebiegu trasy e-tron wyświetlającym najbardziej właściwy przebieg trasy z zaznaczonymi punktami ładowania, przez automatyczne naliczanie należności za ładowanie, po zdalne sterowanie różnymi opcjami za pomocą smartfona – Audi e-tron jest bardzo dobrze skomunikowane z siecią i otoczeniem. Samochód wyposażono w stację multimedialną MMI navigation plus, w skład której standardowo wchodzą hotspot Wi-Fi oraz moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced. Liczne systemy wspomagające kierowcę odciążają go w drodze. Dla przykładu: standardowy system asystenta wydajności promuje ekonomiczny styl jazdy wyświetlając prognozy i uruchamiając automatyczną rekuperację. Jeśli klient wybierze adaptacyjnego asystenta jazdy, system może też wyhamowywać i przyspieszać tego elektrycznego SUV’a.

Zobacz także: Jak zadbać o akumulator?

Audi e-tron zjeżdża z taśmy produkcyjnej fabryki Audi w Brukseli. Pierwsze dostawy do klientów w Polsce rozpoczną się na początku 2019 roku.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Drożeją motocykle sprowadzane z Niemiec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty