
Jesienią na drogi wyjedzie nowa generacja audi A8. Podobnie jak poprzednia, która od wprowadzenia na rynek w 1994 roku znalazła ponad 100 tys. nabywców, nowa generacja A8 jest zbudowana na aluminiowej ramie (jest ona jednak o 60 proc. sztywniejsza od poprzedniej). To już pierwszy krok do zakładanej lekkości. Co do stylu, to ocenę każdy może sobie wyrobić patrząc na prezentowane zdjęcia. Moim zdaniem udało się znakomicie, zwłaszcza w porównaniu z poprzednią generacją.
Łatwość kontaktu ze światem ma zapewnić system komunikacyjny MMI (Multi Media Interface).
Co do łatwości przyspieszania, to nie trzeba się o nią martwić. Mimo, że samo auto waży ok 1,8 tony. Napędzają je wielkie silniki V8. Słabsza wersja na osiągnięcie 100 km/h potrzebuje tylko 7,3 sekundy, a silniejszej wystarczy o sekundę krótszy czas.
**CZYTAJ TAKŻE
Audi A8 - wrażenia z jazdyAudi A8**
Przy takiej dynamice można się obawiać o łatwość prowadzenia. Elektronika czuwa jednak, żeby kierowca nie miał z samochodem jakichkolwiek kłopotów.
Pierwszą pomocą jest sześciobiegowa, automatyczna skrzynia biegów typu tiptronic. Jako wyposażenie oferowany jest system umożliwiający zmianę biegów poprzez dźwignie przy kierownicy. Audi sprawdziło go w startującym z powodzeniem w wyścigach w Le Mans modelu R8.
Kolejny sojusznik kierowcy to quattro - stały napęd na wszystkie koła, ułatwiający utrzymanie stabilności toru jazdy. Pneumatyczne zawieszenia ma system automatycznie dostosowujący tłumienie do warunków jazdy i drogi. Dzięki temu mniejsze jest kołysanie nadwozia, lepsze trzymanie się drogi i komfort jazdy. Można wybrać także jeden z trzech trybów pracy, od twardego, sportowego po miękkie, komfortowe. Jest także możliwość zwiększenia prześwitu po wjechaniu na dziurawe drogi gruntowe. Wzmocniony system hamulcowy ma elektrohydrauliczny hamulec postojowy, zwany u nas ręcznym.

Stale monitorowane jest ciśnienie powietrza w oponach. Samochód jest wyposażony w inteligentny tempomat, mogący reagować na zmiany dystansu do poprzedzających aut. Nowy system przednich reflektorów zmienia kierunek snopu światła na zakrętach, jakby chciał wcześniej dostrzec, co jest za rogiem.
Nowe A8 ma dwustopniowe poduszki powietrzne, wraz z chroniącym głowę systemem SIDEGUARD oraz, zastosowane po raz pierwszy w tym aucie, aktywne zagłówki, zmniejszające ryzyko urazu szyjnej części kręgosłupa, w sytuacji, gdy na tył A8 najedzie inny samochód.
Wygląda na to, że najcięższym elementem tego samochodu będzie jego cena.
Dane techniczne
Silnik | V8 3,7 | V8 4,2 |
Moc (KM) | l280 | l335 |
Maks. moment obr. (Nm) | 360 | 430 |
Prędkość maks. (km/h) | 250 | 250 |
Przyspieszenie 0 - 100 km/h (s) | 7,3 | 6,3 |
Średnie spalanie (l/100 km) | 11,7 - 11,9 | 11,9 - 12,0 |
**
więcej zdjęć Audi A8 w
**

NOWY ODCINEK OBWODNICY WSCHODNIEJ_
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?