Taka jest magia marki Audi.
Audi A6 zaliczany jest do segmentu E. W tym segmencie w ubiegłym roku najlepiej sprzedawał się Mercedes-Benz klasy E (800 sztuk), drugie miejsce zajął Audi A6 (577 sztuk). Na kolejnych miejscach uplasowały się Volvo i BMW. Najnowsza generacja A6 wręcz naszpikowana jest nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi, z których zresztą Audi słynie. Nowa sylwetka pojazdu, z charakterystycznym wlotem powietrza, ma stać się wyróżnikiem aut tej marki. Nadwozie jest dłuższe od poprzedniego modelu o 12 cm i zostało stworzone przez projektantów Audi pod wodzą Waltera de Silvy. We wnętrzu jest dużo miejsca, co jest zasługą zwiększonego rozstawu osi o 8,3 cm, i nawet bagażnik ma sporą pojemność - 546 l.
Samochód wyróżnia się wieloma nowoczesnymi rozwiązaniami, m.in. elektromechanicznym hamulcem postojowym, dzięki któremu wyeliminowano tradycyjną dźwignię. Maksymalne ograniczenie hałasu gwarantuje obniżenie wartości współczynnika oporu powietrza Cx (o,28) i potrójny system uszczelnień drzwi. Bodaj najbardziej interesujące są silniki przeznaczone do napędu tego pojazdu. Jednostki benzynowe mają zmienne fazy rozrządu i kolektor ssący o zmiennej długości. Najsłabszy z nich ma 6 cylindrów w układzie V, 24 zawory i z pojemności 2,4 l uzyskuje 177 KM mocy.
Silnik V6 o pojemności 3,2 l /255 KM ma bezpośredni wtrysk benzyny - jednostki napędowe z takim układem wtryskowym stają się coraz popularniejsze. Najmocniejszym silnikiem jest 8-cylindrowa, 40-zaworowa jednostka napędowa o pojemności 3,2 l i mocy 335 KM. W ofercie jest też diesel V6 o pojemności 3 l/225 KM zasilany układem common rail najnowszej generacji z wtryskiwaczami piezoelektrycznymi. Wygląda więc na to, że koncern Volkswagen, do którego należy Audi, nie stosuje pompowtryskiwaczy w swoich prestiżowych limuzynach. Jak można przypuszczać, dynamika pojazdu, nawet z najsłabszym silnikiem jest zupełnie wystarczająca (8,9 s do prędkości 100 km/h).
Audi A6 napędzane silnikiem 2,4 l lub 3,2 l ma napęd na przednie koła. Stały napęd na wszystkie koła, słynny Quattro, jest stosowany z silnikami 4,2 l, 3,2 l i dieslem 3 l.
Dzięki wielowahaczowemu zawieszeniu przedniej i tylnej osi pojazd ma świetne własności jezdne, co mieliśmy możliwość sprawdzić. Nie byliśmy zdziwieni. Pewne zaskoczenie wywołała natomiast informacja, że większość Audi A6 będzie sprzedawane poza Europą, na rynkach Ameryki Północnej i w ... Chinach. Po jazdach Audi A6 można odnieść wrażenie, że firma ta jeszcze umocni swoją pozycję w segmencie E i skutecznie będzie rywalizować z BMW i Mercedesem-Benzem.
Wybrane dane techniczne:
Typ silnika benzynowy benzynowy FSI benzynowy diesel
Ilość cylindrów/zaworów V6/24 V6/24 V8/40 V6/24
Pojemność skokowa (cm3) 2393 3123 4163 2967
Moc (KM) 177 255 335 225
Przyspieszenie (s) 8,9 6,9 6,1 7,3
Prędkość maksymalna (km/h) 231 250 250 243
Zużycie paliwa trasa/miasto (l/100km) 7,1/14,3 7,1/14,3 8,8/16,7 6,3/11,8
Długość x szerokość x wysokość (cm) 492 x 186 x 146
Pojemność bagażnika (l) 546
Cena (zł) 168 000 230 150 338 300 232 080
Wybrane wyposażenie standardowe:
2 poduszki przednie, poduszki boczne, kurtyny powietrzne, klimatyzacja automatyczna, radio z CD, elektrycznie sterowane szyby z przodu i z tyłu, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka, centralny zamek, czujnik zmierzchowy i deszczu, wspomaganie układu kierowniczego.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?