Audi A6 znane jest przede wszystkim z luksusowych samochodów. Marka istnieje na rynku już 100 lat. Audi bardzo zyskało na połączeniu w 1965 roku z Volkswagenem, a od kilkunastu lat skutecznie rywalizuje na rynku z BMW i Mercedesem.
Ośmioletnie Audi A6, warte 37 tys. zł, jest marzeniem dla wielu kierowców. Fot. Wawrzyniec Rozenberg |
Zawieszenia i silniki stosowane w modelu A6 można zaliczyć do najnowocześniejszych na świecie. Długowieczność samochodu zapewnia karoseria z blachy pokrytej warstwą cynku i przez to odpornej na korozję. Modele A6 zastąpiły już trochę przestarzałe Audi 100. Cechuje je niepowtarzalna linia nadwozia. Duża i ciężka limuzyna nie nadaje się jednak do sportowej jazdy, jeśli wyposażona jest w jeden z mniejszych silników.
Na giełdzie
Na giełdzie samochodowej w Pruszczu jest zawsze ponad 20 samochodów ze znakiem Audi. Do wyboru we wszystkich rocznikach są podstarzałe już "osiemdziesiątki", które wciąż cieszą się niesłabnącym powodzeniem. Nie brakuje też "setek" i "czwórek". "Szóstki" są rzadsze, każdej niedzieli jeden lub dwa egzemplarze, a bardziej luksusowe A8 i S6 trafiają na plac giełdy kilka razy do roku.
Powodzenie duże, ale brak wzięcia
Do eleganckich limuzyn, lśniących metalizowanym lakierem, często podchodzą osoby, które chcą popatrzeć na obiekt motoryzacyjnego pożądania. Niewielu z nich myśli o natychmiastowym zakupie. Im droższy pojazd, tym trudniej go sprzedać, a bywa, że to właśnie Audi A 6 jest najdroższym samochodem giełdy, wycenionym na około 100 tys. zł. Właściciele nie zawsze są chętni do radykalnego opuszczania ceny wywoławczej. Liczą, że wcześniej czy później znajdzie się amator Audi. Chętnie dają ogłoszenia w prasie. Twierdzą przy tym, że nie muszą sprzedać auta od ręki.
Audi w cenie
Michał Tyszek z Elbląga wycenił ośmioletnie Audi A6 na 37,5 tys. zł. Pojazd posiadał silnik wysokoprężny z turbodoładowaniem o poj. 1,9 l. Był bardzo bogato wyposażony: w ABS, klimatyzację, aluminiowe felgi i wszelkie inne, drobniejsze elementy ułatwiające używanie auta. Do pełnego szczęścia brakowało jedynie skórzanych obić foteli.
Kupione w Belgii
- Sprzedawane Audi kupiłem w Hamburgu na początku ubiegłego roku - wyjaśnił Michał Tyszek. - Jego stan techniczny nie budzi żadnych zastrzeżeń. Wszystko działa jak w najlepszym zegarku. Przyspieszenie nie jest rewelacyjne, ale dla mnie wystarczające. Hamulce bez zarzutu i dość twarde zawieszenie, takie jak lubię. Duże Audi jest bardzo wygodne, nawet dla 5 osób. We wnętrzu jest cicho. Przy dużych szybkościach słychać jedynie szum opon. Na drodze nie piratuję, wolę rozważną jazdę. Za wszelkie pomyłki w czasie prowadzenia pojazdy płaci się zbyt wiele. Co jakiś czas przywożę samochód z Niemiec lub krajów ościennych. Znajomi pomagają wyszukać dobrą okazję do kupna i dają zaliczkę. Potem pomagają w zawarciu transakcji i załatwieniu formalności. Po pewnym czasie sprzedaję samochód w Polsce i solidarnie dzielę się zyskiem z przyjaciółmi. Tak sprzedałem już kilka samochodów. Ciągle jeżdżę dobrymi markami, co też sprawia mi przyjemność i jeszcze mam z tego niewielki zysk, jednak niższy z każdym rokiem. Miałem już różne marki i modele, ale najbardziej lubię duże niemieckie samochody napędzane silnikami Diesla. Audi mieści się w tych granicach. Jest niezawodne, bezpieczne i stosunkowo tanie w eksploatacji. Moim zdaniem silnik o pojemności 1,9 jest w tym samochodzie wystarczająco mocny. Wcześniej miałem Volkswagena Vento i również byłem z niego zadowolony.
Ceny części (w zł)
Zderzak przedni | 2200 |
Reflektor | 1490 |
Łożysko przedniego koła | 480 |
Pasek rozrządu | 200 |
Klocki ham. przód | 428 |
Tarcza ham. przed. koła | 270 |
Filtr oleju | 78 |
Filtr powietrza | 83 |
Amortyzator przedni | 510 |
Końcówka drążka kierow. | 160 |
Zalety i wady
- Staranne wykonanie całego auta
- Doskonałe własności jezdne
- Niezawodny i oszczędny silnik diesla
- Łatwa sprzedaż modeli z każdego rocznika
- Karoseria odporna na korozję
- Dostęp do tanich części pozafirmowych
- Gęsta sieć placówek serwisowych
- Bogate wyposażenie auta
- Wysoka cena samochodu
- Słaby silnik do wagi pojazdu
- Auto lubiane przez złodziei
Duży spadek ceny każdego roku
Dane techniczne Audi A6 1,9 TDI
Wymiary (mm) | 4797 x 1783 x 1430 |
Rozstaw osi (mm) | 2687 |
Rozstaw kół (mm) | 1520 przód, 1524 tył |
Masa własna (kg) | 1380 |
Dopuszczalna masa całkowita (kg) | 1930 |
Objętość bagażnika (l) | 510 |
Silnik | rzędowy umieszczony poprzecznie 4 cylindry |
Pojemność i moc (cm sześc.) | 1896 - 110 KM |
Stopień sprężenia | 19,5 |
Zawieszenie przednie | wahacz poprze., amortyzator teleskopowy i stabilizator poprze. |
Zawieszenie tylne | zespolona oś skrętna i amortyzator teleskopowy |
Układ kierowniczy | wspomaganie w seryjnym wyposażeniu |
Hamulce | ABS w seryjnym wyposażeniu |
Rozpędzanie 0-100 km/h (sek.) | 13,9 |
Prędkość maksymalna (km/h) | 177 |
Zużycie paliwa przy 100 km/h (l) | 5,8 |
Zużycie paliwa przy 120 km/h (l) | 4,6 |
Zużycie paliwa w jeździe miejskiej (l) | 7,5 |