Motor spalinowy 2.0 TFSI o mocy 211 KM i momencie obrotowym 350 Nm współpracuje z silnikiem elektrycznym, który generuje 45 KM i 211 Nm momentu obrotowego. Jednostka elektryczna znajduje się bezpośrednio za silnikiem TFSI, natomiast napęd przekazywany jest na przednią oś poprzez zmodyfikowaną, 8-biegową przekładnią Tiptronic.
**CZYTAJ TAKŻE
Nowe Audi A6 AvantAudi ujawnia szczegóły nowego Audi A6 Avant [GALERIA]**
W bezpiecznej przestrzeni bagażnika umieszczono lekki i zwarty akumulator litowo-jonowy. Oddaje on do dyspozycji nominalną energię 1,3 kWh i moc 39 kW. Zależnie od potrzeby jest chłodzony powietrzem na dwa sposoby - za pomocą dmuchawy z wnętrza samochodu i za pomocą własnego obiegu chłodzenia, który podłączono do klimatyzacji automatycznej. Ta technologia utrzymuje akumulator w odpowiednim przedziale temperatury i gwarantuje dłuższą prace z napędem elektrycznym.
Audi A6 hybrid może poruszać się wyłącznie na energii elektrycznej do prędkości 100 km/h. Zasięg przy stałej prędkości 60 km/h wynosi trzy kilometry. Może również poruszać się tylko na silniku spalinowym albo w trybie hybrydowym. Specjalne wskazania na wyświetlaczu zestawu wskaźników i na monitorze MMI wizualizują szczegółowo różne tryby pracy podczas jazdy.
Audi A6 hybrid stanowi połączenie osiągów jednostki V6 ze zużyciem paliwa silnika czterocylindrowego. Jego łączna moc wynosi 245 KM, a moment obrotowy aż 480 Nm. Hybrydowa limuzyna przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu 7,3 sekundy, a jej prędkość maksymalna wynosi 238 km/h. Średnie zużycie paliwa to tylko 6,2 litra na 100 km przy emisji CO2 na poziomie 142 gramów na 1 km.
**więcej zdjęć Audi A6 Hybrid w
naszej galerii**
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?