Audi A6 e-tron concept. Producent obiecuje zasięg 700 km

Mariusz Michalak
Audi A6 e-tron conceptAudi realizuje swoją „e-wolucję” w kierunku mobilności elektrycznej. Podczas Auto Show Shanghai 2021, cztery pierścienie zaprezentują koncepcyjne, czterodrzwiowe Audi A6 e-tron. Model ten to zapowiedź innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut skonstruowanych z myślą o masowej produkcji.Fot. Audi
Audi A6 e-tron conceptAudi realizuje swoją „e-wolucję” w kierunku mobilności elektrycznej. Podczas Auto Show Shanghai 2021, cztery pierścienie zaprezentują koncepcyjne, czterodrzwiowe Audi A6 e-tron. Model ten to zapowiedź innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut skonstruowanych z myślą o masowej produkcji.Fot. Audi
Audi realizuje swoją „e-wolucję” w kierunku mobilności elektrycznej. Podczas Auto Show Shanghai 2021, cztery pierścienie zaprezentują koncepcyjne, czterodrzwiowe Audi A6 e-tron. Model ten to zapowiedź innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut skonstruowanych z myślą o masowej produkcji.

Nowe, koncepcyjne Audi A6 e-tron pozycjonowane jest w klasie pojazdów luksusowych. Model ten, już w latach 1968 – 1994, jako Audi 100, zdążył potwierdzić stałe miejsce czterech pierścieni w tym segmencie. W rodzinie modeli A6 znajdziemy wersje Limousine, Avant, allroad, ale również wersję Sportback oznaczaną jako Audi A7. Co więcej, zelektryfikowany układ napędowy ma w przypadku Audi A6 również długą tradycję. W roku 2011 pojawiła się wersja hybrydowa tego modelu, a w 2019 zadebiutowało Audi A6 TFSIe z napędem hybrydowym typu plug-in. W trybie czysto elektrycznym model ten przejechać może nawet 91 km ( wg. cyklu WLTP).

Audi A6 e-tron conceptAudi realizuje swoją „e-wolucję” w kierunku mobilności elektrycznej. Podczas Auto Show Shanghai 2021, cztery pierścienie zaprezentują
Audi A6 e-tron concept

Audi realizuje swoją „e-wolucję” w kierunku mobilności elektrycznej. Podczas Auto Show Shanghai 2021, cztery pierścienie zaprezentują koncepcyjne, czterodrzwiowe Audi A6 e-tron. Model ten to zapowiedź innowacyjnej rodziny w pełni elektrycznych aut skonstruowanych z myślą o masowej produkcji.

Fot. Audi

W przeciwieństwie jednak do A6 TFSIe, Audi A6 e-tron concept pokazane na Auto Shanghai 2021, osadzone jest na opracowanej platformie dla samochodów z napędem elektrycznym - PPE i wyposażone wyłącznie w napęd elektryczny. Samochód ten to zupełnie nowa koncepcja projektowa — jedyną cechą łączącą go z obecnym A6 są wymiary. Karoseria o długości 4,96 m, szerokości 1,96 m i wysokości 1,44 m, została zaprojektowana jako Sportback, a jej linie w oczywisty sposób nawiązują do aktualnego języka designu marki Audi.

Współczynnik oporu powietrza cW wynoszący zaledwie 0,22, jest w elektrycznym segmencie C bezprecedensowy. Mówiąc językiem laika: oznacza to, że samochód charakteryzuje się minimalnym oporem aerodynamicznym, co przekłada się przede wszystkim na niższe zużycie energii, a co za tym idzie na większy zasięg.

Duże 22-calowe koła i krótkie zwisy, niski przedział pasażerski i szeroki łuk dachu typu coupé, nadają autu proporcje wyraźnie nawiązujące do samochodu sportowego. Brak ostrych krawędzi na całej karoserii skutkuje płynnymi przejściami między powierzchniami wypukłymi i wklęsłymi, a także powstawaniem miękkich cieni.

Zawieszenie przednie Audi A6 e-tron to konstrukcja pięciowahaczowa, specjalnie zoptymalizowana pod kątem pojazdów elektrycznych. Oś tylna jest wielowahaczowa. W modelu koncepcyjnym zamontowano zawieszenie pneumatyczne Audi z adaptacyjnymi amortyzatorami.

Koncepcyjną podstawą układu napędowego Audi A6 e-tron — i wszystkich modeli osadzanych w przyszłości na PPE — jest technika ładowania 800-voltowego akumulatora. Jak wcześniej w Audi e-tron GT gwarantuje to, że baterie w Audi A6 e-tron concept można na stacjach szybkiego ładowania naładować do mocy 270 kW w bardzo krótkim czasie. Wraz z PPE, ta rewolucyjna technologia po raz pierwszy wejdzie do segmentu popularnych pojazdów o średnim zasięgu i do pojazdów luksusowych.

Umożliwia ona uzyskanie czasu ładowania zbliżonego do czasu tankowania paliwa w samochodzie z silnikiem konwencjonalnym. Wystarczy 10 minut, by naładować akumulator w stopniu wystarczającym na przebycie ponad 300 km. 100 kWh akumulator koncepcyjnego Audi A6 e-tron można naładować od 5 do 80 procent w niecałe 25 minut.

Koncepcyjne Audi A6 e-tron, w zależności od wybranego układu napędowego i mocy wyjściowej, ma zasięg nawet 700 km.

Zobacz także: Tak prezentuje się nowy model Nissana

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty