
Pierwsza jazda pokazuje, że mamy do czynienia z niebanalnym autem, który może jednak budzić kontrowersje, szczególnie u osób preferujących "czystość" formy. Jednak o gustach trudno dyskutować.
A5 Sportback jest pięciodrzwiowym autem, niższym o 3,6 cm od limuzyny A4. W porównaniu do dwóch wcześniejszych wersji modelu A5 - coupe i kabriolet - jest on dłuższy o 8,5 cm. Sportową linię auta podkreśla m.in. łagodnie opadający dach oraz boczne szyby, które są bez ram.
Imponuje wielkość bagażnika. Jego pojemność wynosi 480 litrów, a po złożeniu tylnej kanapy wzrasta dwukrotnie do 980 litrów. Jednak pokrywa bagażnika tworzy jedną całość z tylna szybą, więc jej otwarcie wymaga trochę wysiłku. Funkcjonalność auta zyskałaby niewątpliwie, gdyby - jak w wielu innych modelach - otwarcie bagażnika było łatwiejsze.

Wydłużenie auta umożliwiło zamontowanie dodatkowej pary drzwi, jednak siadając na tylnym siedzeniu od razu czujemy, że podróżujemy klasycznym coupe. Miejsca jest niewiele, a dorosła osoba o standardowych gabarytach nie będzie czuła się komfortowo w czasie dłuższej jazdy. Obszerny bagażnik sugeruje, że mamy auto rodzinne, ale wnętrze przekonuje nas, że rodzima podróżująca tym autem powinna mieć małe dzieci.
Krótki czas podróży nie pozwolił na sprawdzenie wszystkich napędów nowego modelu (silnik benzynowe: 2,0 l/ 180 i 211 KM oraz 3,2 l/265 KM, wysokoprężne (2,0 l/170 KM, 2,7 l/190 KM, 3,0 l/240 KM). Pierwszy model wyposażony w najsłabszy silnik wysokoprężny i sześciobiegową skrzynię biegów, w czasie krótkiej jazdy autostradą (średnia prędkość 110 km/h) spalił 5,3 l na 100 km. Wszystkie zalety techniczne nowego modelu odczuwalne są, gdy wybierzemy model z najsilniejszym silnikiem. Szczególną uwagę zwraca bardzo cicha praca silnika.

Wśród kilku rozwiązań technicznych uwagę zwraca system Audi Driver Selekt, pozwalający kierowcy na zmianę dynamiki jazdy i wybór jednego z trzech (dynamic, comfort, auto) trybów pracy pedału gazu, skrzyni biegów, amortyzatorów oraz układu kierowniczego. System jest montowany w autach wyposażonych w siedmiobiegowa skrzynię biegów. A5 będzie także wyposażony w czwarty indywidualnie programowany tryb pracy powyższych elementów. Zyskujemy na komforcie i bezpieczeństwie, co było szczególnie odczuwalne na krętych i wąskich drogach, którymi wiodła trasa pierwszej jazdy.
Elektronika ostrzega także kierowcę Audi A5, gdy zamierza zmienić pas ruchu. Kiedy po sąsiednim pasie porusza się samochód, otrzymujemy sygnał, aby nie zmieniać w tym momencie pasa ruchu i wykonać ten manewr dopiero, gdy droga będzie wolna.
Za Audi A5 Sportback trzeba zapłacić przynajmniej 139 900 tys. zł (z benzynowym silnikiem 2,0 l o mocy 180 KM). Najdroższy model z 3-litrowym dieslem o mocy 240 KM i napędzie 4x4 kosztuje 221 300 zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
Polecane oferty
kup teraz

Apple AirPods 2 biały (MV7N2ZM/A)
Nowe AirPods to słuchawki bezprzewodowe wymyślone …
kup teraz

Beyerdynamic DT 900 Pro X Czarny
Beyerdynamic DT 900 PRO X Słuchawki studyjne do od…
kup teraz

Pioneer HDJ-X5-K czarny
Pioneer DJ stworzył nową linię DJskich słuchawek, …
kup teraz

Beyerdynamic DT770M 80Ohm
BEYERDYNAMIC DT770M Profesjonalne DT770M to słucha…
Pirat drogowy w Lublinie