Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia

Karol Biela
Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia
Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia
Zmodyfikowane silniki, napęd oraz nowe akcenty stylistyczne – to niektóre zmiany, które pojawiły się w modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5.
Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia
Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia

Już w momencie debiutu modele z rodziny A5 – Sportback, Coupé i Cabriolet – zachwycały swoją elegancją. Teraz, po modyfikacjach pojawiły się nowe akcenty, jak nowa osłona chłodnicy, inne reflektory, wloty powietrza w zderzakach oraz "płaskie" halogeny przeciwmgielne.

Aerodynamiczne udoskonalenia obejmują między innymi zamknięty spód nadwozia.

We wnętrzu pojawiły się nowe kierownice, na życzenie ze spłaszczonym wieńcem, z nowymi dźwigienkami przy kierownicy i z wąskimi, chromowanymi obramowaniami elementów obsługowych.

Zmieniony został również kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz obsługa wysokowydajnych układów klimatyzacji, a także kierownicy wielofunkcyjnej. Wszystkie wyświetlacze mają teraz podświetlenie w białym kolorze.

Osłony przy instrumencie kombi i na konsoli środkowej pokryte nowym lakierem. Także tapicerka i elementy dekoracyjne – z aluminium Trigon oraz drewna orzechowego i jesionowego – są nowe.

System Start-Stop i rekuperacja są seryjne dla wszystkich jednostek napędowych. Oferta obejmuje trzy silniki benzynowe i cztery TDI. Ich emisja dwutlenku węgla została obniżona nawet o 22 procent.

W modelu A5 Coupé ten nowoczesny czterocylindrowy silnik zużywa średnio tylko 5,7 litra paliwa na 100 km (134 g CO2 na km), czyli o 21 procent mniej, niż dotychczas. Jest to najlepsza wartość w tej klasie jednostek. Moc 1.8 TFSI w A5 wynosi 125 kW (170 KM). Silnik 2.0 TFSI dysponuje tak jak wcześniej mocą 155 kW (211 KM).

Nowością w ofercie Audi A5 jest 3.0 TFSI – silnik V6 z doładowywany kompresorem i rozwijający moc 200 kW (272 KM).

Również czterocylindrowe jednostki wysokoprężne zostały poddane szeroko zakrojonym modyfikacjom.

Silnik 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 130 kW (170 KM) zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km (122 g CO2 na km).

Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie: w A5 Coupé z multitronic jego średnie spalanie wynosi 4,9 litra paliwa na 100 km (129 gramów CO2 na km).

Fot. Audi

od 12 lat
Wideo

Wybory samorządowe 2024 - II tura

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty