Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia

Karol Biela
Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia
Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia
Udostępnij:
Zmodyfikowane silniki, napęd oraz nowe akcenty stylistyczne – to niektóre zmiany, które pojawiły się w modelach A5 Sportback, Coupé, Cabriolet i S5.
Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia
Audi A5 po liftingu i z nowym silnikiem - zobacz zdjęcia

Już w momencie debiutu modele z rodziny A5 – Sportback, Coupé i Cabriolet – zachwycały swoją elegancją. Teraz, po modyfikacjach pojawiły się nowe akcenty, jak nowa osłona chłodnicy, inne reflektory, wloty powietrza w zderzakach oraz "płaskie" halogeny przeciwmgielne.

Aerodynamiczne udoskonalenia obejmują między innymi zamknięty spód nadwozia.

We wnętrzu pojawiły się nowe kierownice, na życzenie ze spłaszczonym wieńcem, z nowymi dźwigienkami przy kierownicy i z wąskimi, chromowanymi obramowaniami elementów obsługowych.

Zmieniony został również kluczyk zapłonu, dźwignia automatycznej skrzyni biegów, przycisk opcjonalnego systemu regulacji dynamiki jazdy Audi drive select oraz obsługa wysokowydajnych układów klimatyzacji, a także kierownicy wielofunkcyjnej. Wszystkie wyświetlacze mają teraz podświetlenie w białym kolorze.

Osłony przy instrumencie kombi i na konsoli środkowej pokryte nowym lakierem. Także tapicerka i elementy dekoracyjne – z aluminium Trigon oraz drewna orzechowego i jesionowego – są nowe.

System Start-Stop i rekuperacja są seryjne dla wszystkich jednostek napędowych. Oferta obejmuje trzy silniki benzynowe i cztery TDI. Ich emisja dwutlenku węgla została obniżona nawet o 22 procent.

W modelu A5 Coupé ten nowoczesny czterocylindrowy silnik zużywa średnio tylko 5,7 litra paliwa na 100 km (134 g CO2 na km), czyli o 21 procent mniej, niż dotychczas. Jest to najlepsza wartość w tej klasie jednostek. Moc 1.8 TFSI w A5 wynosi 125 kW (170 KM). Silnik 2.0 TFSI dysponuje tak jak wcześniej mocą 155 kW (211 KM).

Nowością w ofercie Audi A5 jest 3.0 TFSI – silnik V6 z doładowywany kompresorem i rozwijający moc 200 kW (272 KM).

Również czterocylindrowe jednostki wysokoprężne zostały poddane szeroko zakrojonym modyfikacjom.

Silnik 2.0 TDI w wersji z manualną skrzynią biegów i mocą 130 kW (170 KM) zadowala się w A5 Coupé średnio 4,7 litrami paliwa na 100 km (122 g CO2 na km).

Ofertę uzupełniają trzy silniki wysokoprężne V6. Jednostka 3.0 TDI o mocy 150 kW (204 KM) jest najoszczędniejszym sześciocylindrowym silnikiem w swojej klasie: w A5 Coupé z multitronic jego średnie spalanie wynosi 4,9 litra paliwa na 100 km (129 gramów CO2 na km).

Fot. Audi

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Premier zapowiada wzmożone kontrole

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie