Audi A4

Piotr Myszor
Samochód wygląda podobnie jak limuzyna A6 - nieco urósł i nabrał szlachetności.

W najbliższym czasie wyjedzie na nasze drogi kolejne generacja Audi A4. Samochód nieco urósł i nabrał szlachetności.

Audi A4

Samochód wygląda teraz, zwłaszcza z tyłu, podobnie jak większa limuzyna A6. Okrągłe lampy ukryte za prostokątnym kloszem z przezroczystego szkła i duży, przechodzący przez zderzak wlot atrapa chłodnicy, nadają mu szlachetnego, nieco konserwatywnego charakteru. Mimo podobieństwa do A6 samochód jest wyraźnie bardziej zwarty, dynamiczniejszy. Musiał jednak nieco urosnąć. Wnętrze wydłużyło się o 3,2 cm (tyle samo zwiększył się rozstaw osi), dzięki czemu pasażerowie tylnej kanapy mają o 4,3 cm więcej miejsca na wysokości kolan. Szerokość i wysokość auta zwiększyły się o nieco ponad centymetr. Nadal jednak A4 ma wewnątrz jakby nieco mniej miejsca niż sugeruje to masywna sylwetka. Pokonując prawie trzystukilometrową trasę podczas prezentacji samochodu nie odczułem jednak żadnych dolegliwości, związanych z brakiem komfortu. Przeciwnie, wygodne fotele o dużym zakresie i wielu płaszczyznach regulacji pozwoliło optymalnie ustawić przednie fotele, które okazały się wygodne i ergonomiczne, jak zresztą całe wnętrze A4.

**CZYTAJ TAKŻE

Audi A4 Avant Audi A4 - wrażenia z jazdy

**

Nowym A4 jechaliśmy z Krakowa do Sieniawy, niedaleko Rzeszowa. Bocznymi traktami, które dały możliwość sprawdzenia jak samochód zachowuje się na wąskich drogach poskręcanych licznymi łukami czy na nawierzchniach poznaczonych wieloletnimi brakami remontów. Na zakrętach można było odczuć dobrodziejstwa elektronicznych systemów wspomagających kierowcę. System ESP, dbający o zachowanie stabilności w każdych warunkach, pozwalał nie bać się mokrej nawierzchni, chwilami bardzo obficie zlewanej strugami deszczu. Zwłaszcza, że jechaliśmy wersją quattro, z napędem na 4 koła. ABS został wyposażony w system wspomagania hamowania, który ocenia, czy kierowca chcąc gwałtownie zahamować, nie naciska zbyt lekko hamulców i wzmacnia jego działanie, szybciej wyhamowując auto.

W A4 zastosowano zawieszenie z dużą ilością elementów aluminiowych. Mniejsza masa nieresorowanych elementów sprawia, że ruch kół i ich zmaganie z dziurami i nierównościami nawierzchni w dużo mniejszym stopniu oddziałują na stabilność całego auta. Twarde zawieszenie zapewnia znakomite trzymanie się drogi podczas jazdy po dobrych nawierzchniach. Na dziurawych drogach daje, na szczęście w niewielkim stopniu, odczuć nierówności nawierzchni.

Wśród nowości generacji A4 są też silniki: dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 130 KM oraz trzylitrowy silnik V6, który osiąga moc 220 KM. Silnik V6 ma 300 Nm momentu obrotowego, uzyskiwane przy 3200 obrotach. Pozwala to rozpędzić samochód do 100 km/h w 6,9 sekundy. Gamę silników uzupełniają stosowane już wcześniej jednostki: benzynowy silnik 1,8 T (turbo) o mocy 150 KM oraz silniki TDI: 1,9 o mocy 130 KM i oferujący 180 KM silnik 2,5 V6.

Nowe audi A4 to kawał bardzo solidnego rzemiosła. Jednak trochę szkoda, że patrząc np. na tablicę rozdzielczą czy środkową konsolę zbyt łatwo dostrzega się pokrewieństwo z volkswagenem passatem. Tu miarą szlachetności modelu zdaje się nienaganne wykończenie i wysoka jakość użytych materiałów.

**więcej zdjęć Audi A4 w

naszej galerii

**

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty