
Audi A4 DTM zaprezentowano po raz pierwszy na wystawie motoryzacyjnej w Essen w listopadzie ubiegłego roku. O rozpoczęciu produkcji auta zadecydowały pochlebne opinie środowiska motoryzacyjnego i potencjalnych klientów.
Modyfikacjom poddano wygląd pojazdu. Inny kształt mają zderzaki z dodatkowymi spojlerami. Atrapę chłodnicy pomalowano na czarno. Auto ma też dodatkowe wloty powietrza. Końcówki układu wydechowego i tylny dyfuzor poprawiający aerodynamikę przywodzą na myśl samochody z

wyścigowych torów. Fotele zmieniono na sportowe, podobnie jak kierownicę. Deskę rozdzielczą wyłożono włóknem węglowym.
W A4 DTM o 20 mm obniżono zawieszenie. Zastosowano w nim sportowe amortyzatory i sprężyny, dzięki czemu auto lepiej prowadzi się przy dużych prędkościach. W układzie hamulcowym zmieniono przednie tarcze hamulcowe na perforowane.

Samochód ma napęd na wszystkie koła i wyposażony jest w 2-litrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem. Doładowana turbosprężarką 4-cylindrowa jednostka napędowa rozwija moc 220 KM - o 20 KM więcej niż w "cywilnej" wersji A4. z silnikiem współpracuje 6-stopniowa manualna skrzynia biegów.
Audi A4 DTM rozpędza się od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 247 km/h. Średnie zużycie paliwa to 8,1 l/100 km.
Rajd Pojazdów Zabytkowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?