Audi A4 2.0 TDI Limousine. W sportowym stylu

Wojciech Frelichowski
Audi A4 2.0 TDI Limousine Audi A4 jest obecne na rynku już od 22 lat. Obecnie na rynku jest piąta generacja tego modelu, który do produkcji wszedł pod koniec 2015 roku. Nowe A4 otrzymało fabryczne oznaczenie B9. Fot. Wojciech Frelichowski
Audi A4 2.0 TDI Limousine Audi A4 jest obecne na rynku już od 22 lat. Obecnie na rynku jest piąta generacja tego modelu, który do produkcji wszedł pod koniec 2015 roku. Nowe A4 otrzymało fabryczne oznaczenie B9. Fot. Wojciech Frelichowski
Udostępnij:
Najnowszym produktem Audi na polskim rynku jest model A4. Testowaliśmy ten samochód w wersji sedan z wysokoprężnym silnikiem o pojemności 2 litrów i mocy 190 KM.
Audi A4 2.0 TDI Limousine Audi A4 jest obecne na rynku już od 22 lat. Obecnie na rynku jest piąta generacja tego modelu, który do produkcji wszedł pod
Audi A4 2.0 TDI Limousine

Audi A4 jest obecne na rynku już od 22 lat. Obecnie na rynku jest piąta generacja tego modelu, który do produkcji wszedł pod koniec 2015 roku. Nowe A4 otrzymało fabryczne oznaczenie B9.

Fot. Wojciech Frelichowski

Audi A4 jest obecne na rynku już od 22 lat. Obecnie na rynku jest piąta generacja tego modelu, który do produkcji wszedł pod koniec 2015 roku. Nowe A4 otrzymało fabryczne oznaczenie B9. W porównaniu z poprzednikiem Audi A4 jest większe, ale masa własna uległa znacznemu zmniejszeniu - nawet o 120 kg, zależnie od silnika. Dzięki specjalnemu doborowi zastosowanych materiałów oraz lekkiej konstrukcji, karoseria tego auta jest jedną z lżejszych wśród konkurencyjnych modeli w tym segmencie samochodów. Pieczołowicie dopracowano też aerodynamikę nadwozia. A4 ma najniższy w swej klasie współczynnik oporu powietrza - 0,23.

Większa kabina

Dużo zmian przeprowadzono w kabinie. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to zupełnie inny kokpit. Teraz niemal całą jego szerokość zajmują wyloty powietrza. Natomiast na szerokiej, asymetrycznie zarysowanej konsoli środkowej umieszczono terminal obsługi MMI (Multi Media Interface), czyli skomputeryzowany system sterowania, informacji i multimediów. Natomiast na szczycie centralnej konsoli zamontowano wysuwany monitor systemu MMI.

Ponieważ powiększeniu uległy wymiary zewnętrzne auta, zatem większa jest również kabina. W porównaniu z poprzednikiem wnętrze jest dłuższe o 17 mm, a z tyłu pojazdu jest o 23 mm więcej miejsca na nogi.
Bagażnik ma pojemność 505 litrów. Po złożeniu tylnej kanapy pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 1510 l.

Dynamiczne turbo

Pod maską testowanego auta pracował czterocylindrowy turbodiesel o pojemności 2 litrów i mocy 190 KM. Producent informuje, że w tej jednostce poczyniono szereg ulepszeń pod kątem zwiększenia dynamiki przy jednoczesnym zmniejszeniu zużycia paliwa. Jak jest w rzeczywistości?

Faktycznie, jest to bardzo wydajna jednostka napędowa. Według danych fabrycznych wyposażone w ten silnik Audi A4 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 7,7 sekundy. Producent podaje, że średnie spalanie wynosi 4,1 l na 100 km. Jednak w rzeczywistości do tego wyniku należy dodać jeszcze przynajmniej półtora litra, ale to i tak bardzo dobry wynik.

Na uznanie zasługuje również znakomite wyciszenie jednostki napędowej. W kabinie silnika niemal nie słychać, a i na zewnątrz jego odgłosy są mocno zredukowane.

[page_break]

Zwinna sztuka

Audi A4 2.0 TDI Limousine Audi A4 jest obecne na rynku już od 22 lat. Obecnie na rynku jest piąta generacja tego modelu, który do produkcji wszedł pod
Audi A4 2.0 TDI Limousine

Audi A4 jest obecne na rynku już od 22 lat. Obecnie na rynku jest piąta generacja tego modelu, który do produkcji wszedł pod koniec 2015 roku. Nowe A4 otrzymało fabryczne oznaczenie B9.

Fot. Wojciech Frelichowski

W tej wersji silnik połączono z siedmiobiegową przekładnią automatyczną S tronic, która pracuje nienagannie. Mechanizm pracuje bardzo gładko, a poszczególne przełożenia są załączane niezauważalnie. Kierowca ma tez możliwość sekwencyjnej zmiany biegów dźwignią na środkowym tunelu lub łopatkami przy kierownicy, jak w sportowym aucie.

W sukurs dynamicznemu napędowi idzie zawieszenie. Już w ulicznym gąszczu można poczuć, że Audi A4 jest zwinne, a przy tym wykazuje sprinterskie predyspozycje. Zakręty można pokonywać bez obawy, że auto zacznie szukać swojej drogi, ale pasażerowie mają zapewniony komfort resorowania. Nie ma mowy o myszkowaniu po jezdni czy wychyłach nadwozia. Nie ma ani nad-, ani podsterowności.

Do tego w układzie kierowniczym dobrze wyważono proporcje pomiędzy siłą wspomagania a precyzją prowadzenia. Kierowca panuje nad autem, a przy tym ma frajdę z jazdy, bo auto wręcz domaga się ostrego wchodzenia w zakręty. Natomiast trzeba uważać przy podjeżdżaniu do krawężników przodem. Przedni zderzak jest bardzo nisko osadzony i łatwo go uszkodzić. Ale bardziej chyba doskwiera skromny zbiornik paliwa. 40 litrów to nawet jak dla oszczędnego turbodiesla pojemność zbyt mała.

Audi A4 2.0 TDI 190 KM sedan i konkurenci

Marka/model

Audi A4 2.0 TDI 190 KM sedan

BMW 320d 2.0 Diesel 190 KM

Mercedes C 220 2.1 Diesel BlueTec 170 KM

Cena (zł)

173 100

164 477

180 096

Typ nadwozia/liczba drzwi

sedan/4

sedan/4

sedan/4

Liczba miejsc

5

5

5

Wymiary i masy

Długość/szerokość/

wysokość (mm)

4726/1842/1427

4633/1811/1429

4686/1810/1442

Rozstaw kół: przód/tył (mm)

1572/1555

1543/1583

1588/1570

Rozstaw osi (mm)

2820

2810

2840

Masa własna (kg)

1480

1450

1495

Pojemność bagażnika (l)

480

480

480

Pojemność zbiornika paliwa (l)

40

60

66

Układ napędowy

Rodzaj paliwa

olej napędowy

olej napędowy

olej napędowy

Pojemność (cm3)

1968

1995

2143

Liczba cylindrów

4

4

4

Napędzana oś

przednia

tylna

tylna

Skrzynia biegów:

typ/liczba przełożeń

automatyczna/7

automatyczna/8

automatyczna/7

Osiągi

Moc (KM) przy obr./min

190 przy 3800

190 przy 4000

170 przy 3000

Moment obrotowy (Nm) przy obr./min.

400 przy 1750

400 przy 1750

400 przy 1400

Przyspieszenie 0-100 km/h (s)

7,7

7,2

7,8

Prędkość maksymalna (km/h)

237

230

233

Średnie spalanie (l/100 km)

4,1

4,0

4,3

Emisja CO2 (g/km)

107

106

103

       

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

miejsce #1

Mega

Mega Zestaw Narzędzi 144Elem. 58144

343,33 zł176,95 zł-48%
miejsce #2

Bosch

Bosch Zestaw Narzędzi X-line All In One 111 2607017394

380,95 zł245,70 zł-36%
miejsce #3

Fieldmann

Fieldmann Zestaw narzędzi 138 Szt. (FDG 5013-138R)

204,00 zł175,69 zł-14%
miejsce #4

Makita

Makita Zestaw narzędzi P-90532

659,00 zł635,79 zł
Materiały promocyjne partnera

Jakub Wiech: Ceny ropy naftowej wracają do poziomu sprzed wojny

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Motofakty
Dodaj ogłoszenie