
Tym razem różnice wyglądu między krewniakami mają być większe niż w poprzedniej
generacji.Wygląd audi A3 nie zmienił się radykalnie, ale zmiany podniosły atrakcyjność
auta. Nieco bardziej sportowego ducha mają choćby reflektory czy zderzak
z dużymi wlotami powietrza. Wewnątrz zmieniła się pozycja siedzenia. Jest
niższa, nieco bardziej "pozioma", jak w sportowych autach. Styliści nie
poszli jednak za daleko. W sumie ma to przecież być hatchback, przeznaczony
głównie jako auto dla osób większość czasu spędzających w mieście. Wnętrze
jest więc wygodne, przybyło funkcjonalnych schowków, zwłaszcza na większej
konsoli między przednimi fotelami.
![]() |
W tylnej części nadwozia zmiany widać głównie po nowych światłach. Wielkość bagażnika nie zmieniła się. Wynosi 350 l, z możliwością powiększenia do 1100 l. |
Nowością w tym modelu jest dwustrefowa klimatyzacja i wspomaganie kierownicy
działające z inną siłą przy dużych i przy małych prędkościach. Nowe, bardziej
stabilne jest także tylne zawieszenie, obecnie wielowahaczowe. Stabilności
auta sprzyja także większy o 6,5 cm rozstaw osi.
Nowe są również dwa dwulitrowe silniki. Benzynowy ma bezpośredni wtrysk
i moc 150 KM. Turbodiesel, także z bezpośrednim wtryskiem, dysponuje mocą
140 KM.
Za pół roku ma się pojawić wersja z silnikiem V6 (240 KM) i napędem
na 4 koła.
Jak przystało na auto tej klasy audi A3 jest bogato wyposażone, eleganckie,
a podczas jazdy stabilne i dobrze wyciszone. Miałem okazję jeździć autem
z dwulitrowym turbodieslem. Wibracje, hałas i osiągi na poziomie samochodu
z benzynowym silnikiem, a przy tym znacznie mniejsze spalanie, to dla niego
bardzo dobra wizytówka.
![]() |
Wnętrze nowego A3 jest nieco pojemniejsze i bardziej funkcjonalne. Chromowane wykończenia nadaje mu z jednej strony sportowego charakteru, a z drugiej dość dyskretnej elegancji. |
Samochód jest przeznaczony głównie dla ludzi młodych, dynamicznych,
wykonujących tzw. wolne zawody, np. architektów czy lekarzy.
Liczymy, że znaczną część klientów będą stanowiły panie. Także u nas
posiadacze aut typu audi A6 i A8 potrzebują często drugiego auta w rodzinie.
I to jest idealne miejsce dla A3 - przekonuje Wojciech Pilch, właściciel
salonu Inter Welm.
To jednak opcja dla zasobnych rodzin. Najtańsze Audi A3 to wydatek ok
17 tysięcy euro, czyli mniej więcej 73 tysięcy złotych.
Dane techniczne
model | audi A3 | alfa romeo 147 |
silnik | 2,0 16V FSI | 2,0 16V |
moc (KM) | 150 KM | 150 KM |
maks. moment obr. (Nm) | 200 | 181 |
prędkość maks. (km/h) | 211 | 208 |
przyspieszenie 0-100 km/h (s) | 9,1 | 9,3 |
średnie spalanie (l/100 km) | 6,9 | 8,9 |
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?