Audi A3

(WIB)
Audi wprowadziło na rynek nową generację modelu A3. Oznaczenia aut marki z Ingolstadt są podobne do... formatów papieru. Jednak Audi A3 jest znacznie mniejsze niż A4 czy A6, odwrotnie niż w rozmiarach kartek.

Audi A3

Początkowo Audi A3 jest oferowane
tylko w trzydrzwiowej wersji nadwozia.
Fot. Witold Blady

Pierwsza generacja modelu A3 pojawiła się w 1996 roku. Początkowo (podobnie jak teraz) dostępna była wersja trzydrzwiowa. W 1999 roku pojawiła się odmiana pięciodrzwiowa.
Nowe A3 spokrewnione jest technicznie z VW Golfem V generacji. Wykorzystując płytę podłogową, inżynierowie z Ingolstadt opracowali zawieszenie, gwarantujące nie tylko komfort, ale przede wszytkim bezpieczeństwo i sportowy charakter - tego bowiem szukają klienci Audi. W zależności od wersji i preferencji użytkownika napęd w Audi A3 przekazywany może być na koła przednie lub obydwie osie.
W gamie znajdziemy aktualnie dwa silniki benzynowe - 1.6 FSI (102 KM), 2.0 FSI (150 KM) i dwa silniki Diesla z układem pompowtryskiwaczy - 1.9 TDI (105 KM) i 2.0 TDI (140 KM). W tym roku pojawi się także silnik benzynowy V6 o pojemności 3,2 litra i mocy 250 KM.
Najtańsza wersja A3 1.6 to wydatek niewiele ponad 70 tys. złotych. Najdroższy jest teraz model A3 2.0 TDI i kosztuje 114 tys. złotych. - W ciągu miesiąca sprzedaliśmy ponad 60 samochodów. Nasz plan na ten rok to 500 sztuk - mówił nam Leszek Kempiński, szef działu public relations Kulczyk Tradex.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Polski przemysł motoryzacyjny, szanse i zagrożenia - debata

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty