Audi A3 po liftingu. Co zmieniono?

(mm)
Audi A3 W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu A4. Dodatkowo zmodyfikowana została kratka grilla. Pojawiły się nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali.Fot. Audi
Audi A3 W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu A4. Dodatkowo zmodyfikowana została kratka grilla. Pojawiły się nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali.Fot. Audi
Niemiecki koncern zdecydował się na lekkie modyfikacje techniczne kompaktowego A3. Pod pewnymi względami auto upodobniono do Audi A4.
Audi A3 W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu
Audi A3

W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu A4. Dodatkowo zmodyfikowana została kratka grilla. Pojawiły się nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali.

Fot. Audi

Zmiany dotyczą wszystkich wersji nadwoziowych A3, A3 Sportback, A3 Sedan i A3 G-Tron oraz ich odpowiedniki ze sportowej serii S. W przedniej części samochodu znajdziemy m.in. nowe reflektory z charakterystycznym wcięciem i techniką Matrix LED, które nawiązują do modelu A4. Dodatkowo zmodyfikowana została kratka grilla. Pojawiły się nowe wzory felg z lekkich stopów o średnicach od 16 do 19 cali. Paleta kolorów obejmuje teraz dodatkowo lakiery Ara niebieski, Cosmic niebieski, Nano szary, Tango czerwony i Vegas żółty.

Gama silników modelu Audi A3 obejmuje cztery jednostki: dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Zakres ich mocy sięga od 81 kW (110 KM) do 110 kW (150 KM). Wszystkie spełniają normę EU6.
Po raz pierwszy w serii A3, Audi oferuje teraz jednostkę trzycylindrową: 1.0 TFSI - motor generuje moc 85 kW (115 KM) i moment obrotowy 200 Nm, w zakresie od 2000 do 3500 obr./min.

Jednostkę 1.4 TFSI COD ultra wyposażono w wydajnościowe rozwiązanie techniczne: cylinder on demand. Technika ta oznacza możliwość odłączenia dwóch cylindrów, jeżeli podczas jazdy nie jest wymagana zwiększona moc. Silnik o pojemności 1395 cm3 generuje moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 250 Nm. Czterocylindrowa jednostka TDI o pojemności 1968 cm3, w nowym A3 oferowana jest jako silnik o mocy 110 kW (150 KM) i momencie obrotowy 340 Nm w przedziale od 1750 do 3000 obr./min. 1.6 TDI o mocy 81 kW (110 KM) to z kolei zupełnie nowy motor wysokoprężny. Dostępny jest w połączeniu z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub z dwusprzęgłową, siedmiobiegową, automatyczną skrzynią S tronic. W nowym Audi A3, moc napędowa przekazywana jest standardowo na koła przedniej osi. Stały napęd na cztery koła quattro przewidziano opcjonalnie dla silnika 2.0 TDI o mocy 110 kW (150 KM).

Najlżejsze Audi A3 ma ważyć 1150 kg z jednostką 1.0 TFSI. Popracowano także nad poprawieniem zestrojenia zawieszenia oraz zamontowano wytłumiające hałasy szyby.

Samochód został wyposażony m.in. w system automatycznej kontroli prędkości w kroku. Do dyspozycji jest m.in system Virtual Cockpit znany już z TT, Q7 i nowego A4, który towarzyszy 7-calowemu, centralnemu wyświetlaczowi systemu MMI zamontowanemu na kokpicie. W Niemczech Audi A3 1.0 TFSI wyceniono na 23 300 euro. Polskie ceny nie są jeszcze znane.

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na motofakty.pl Motofakty