
Opel GTC Gen_ve (Grand Turismo Compact) to, według Martina Smitha, dyrektora
ds. projektowania Adam Opel AG, trzydrzwiowy samochód klasy sport - sedan.
Co dowodzi tylko tego, że określenia stosowane w motoryzacji są niebywale
pojemne. Klinowa sylwetka samochodu z zaokrąglonym dachem powoduje, że
wydaje się mniejszy, niż jest w rzeczywistości. Ma długość 345 cm, jest
więc dłuższy od astry kombi. Od wewnątrz przestrzeni dodaje całkowicie
przeszklony dach. Obok stylistycznych elementów znanych z vectry i speedstera
są hipnotyzujące "oczy", czyli ciekawie stylizowane lampy przednie i tylne,
w oprawach przypominających diamenty. Surowa, sportowa jest także stylistyka
wnętrza, w którym zrezygnowano z aluminium, tradycyjnie uznanego za symbol
sportowego zacięcia, zastępując je powierzchniami w ciemniejszej tonacji
barw.
Czteroosobowy samochód ma wymiary kompaktu mieszczące go między obecną
astrą a vectrą. Równie dobrze może okazać się zajawieniem samochodu, który
w przyszłości zajmie miejsce niezapomnianej calibry. Na razie jednak bardziej
jestem skłonny doszukiwać się pierwszej odsłony astry III. Jesień będzie
w tym roku należała do samochodów kompaktowych. Swoje nowości zapowiadają:
Volkswgen, Opel, Citroen, Mazda i Skoda. Jedną z najbardziej wyczekiwanych
nowinek jest trzecia generacja astry. Na pytanie, na ile opel GTC jest
podpowiedzią jej wyglądu będzie można odpowiedzieć dopiero podczas jesiennego
salonu samochodowego we Frankfurcie.
Strefa Biznesu - inwestycje w samochody klasyczne
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?