Salon w stylu pop-up zlokalizowany jest przy Trakcie Królewskim, na ul. Krakowskie Przedmieście, w sąsiedztwie hotelu Raffles Europejski i najbardziej luksusowych sklepów w Warszawie. Wcześniej mieściła się w tym miejscu ekspozycja innej kultowej marki z wysp brytyjskich – McLarena. Podczas uroczystej inauguracji działalności salonu Piotrowi, Tomaszowi i Maksymilianowi Fusom towarzyszyli przedstawiciele Aston Martina, którzy w swoich wystąpieniach nawiązali do bogatej, sięgającej początków XX wieku, historii marki, w której jest także wątek polski. Dwa najważniejsze silniki do brytyjskich samochodów zaprojektował inżynier z Krakowa – Tadeusz Marek. Co ciekawe, różne wersje tych jednostek napędowych były montowane przez blisko pół wieku w takich modelach jak DBR2, DB4, DB5 (znanym z filmów o agencie 007) oraz Virage, Volante i Vantage.

Fot. Aston Martin
Po wielu zmianach właścicielskich Aston Martin (firma należała m.in. do Davida Browna, koncernu Ford i Dave’a Richardsa, szefa firmy Prodrive) 25 proc. udziałów w spółce wykupił kanadyjski miliarder Lawrenc Stroll, który jest również właścicielem zespołu Formuły 1, noszącego od tegorocznego sezonu nazwę Aston Martin Cognizant Formula One Team (wcześniej Force India i Racing Point). Bolidy zespołu, którego kierowcami są Sebastian Vettel i Lance Stroll (syn Lawrenca), pomalowane zostały w tradycyjne barwy „wyścigowej” brytyjskiej zieleni, podobnie jak samochód bezpieczeństwa (Safety Car), którym na wybranych Grand Prix był model Vantage. Takie właśnie auto zaprezentowano w warszawskim salonie, a tuż obok można było podziwiać model DBX – pierwszego luksusowego SUV-a tej marki.
– To kolejny etap naszej ekspansji jeżeli chodzi o luksusowe marki – tłumaczy Piotr Fus, współwłaściciel Auto Fus Group. – Od 10 lat współpracujemy z Rolls-Royce’m, od czterech lat jesteśmy związani z McLarenem, a teraz przyszedł czas na ulubioną markę agenta jej królewskiej mości. Jestem szczęśliwy, że to nie ja szukałem kontaktu z tą firmą, tylko ta firma znalazła mnie i stąd pojawiła się propozycja współpracy. Jak widać dobre opinie w światku producentów aut premium szybko się rozchodzą… A zainteresowanie marką Aston Martin w Polsce jest ogromne i widzę spory potencjał w tym przedsięwzięciu. Na razie mamy bardzo prestiżową lokalizację na najpiękniejszej chyba ulicy w stolicy, ale w przyszłości zamierzamy rozbudować salon dla marek luksusowych, zwłaszcza, że być może w tym zakresie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa.
Wcześniej dystrybucją aut tej marki zajmowała się firma British Automotive Holding, natomiast Auto Fus Group uruchomił także centrum serwisowe samochodów Aston Martin w Warszawie, przy ul. Ostrobramskiej.
Zobacz także: Toyota Corolla w wersji Cross

Aktywiści znaleźli sposób na pozbycie się samochodów w miastach.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?