Decyzja o zastosowaniu indywidualnego podwozia pozwoliła zespołowi projektowemu Aston Martina na dostosowanie wnętrza do konkretnych potrzeb klientów DBX. Długość między kołami pozwoliła zoptymalizować przestrzeń kabiny przy jednoczesnym zachowaniu eleganckiej, niskiej linii dachu.
Ponad sześć miesięcy poświęcono wyłącznie określeniu pozycji kierowcy w pojeździe, z wystarczającą ilością ruchu w fotelu kierowcy i kolumnie kierowniczej, aby zapewnić dobrą widoczność wszystkich elementów sterujących, ekranów i okien. Jak zapewnia producent, miejsce siedzące kierowcy zapewnia również dobrą widoczność maski, co daje pewność, gdy pojazd znajduje się w bliskiej odległości od innych samochodów.
Projekt deski rozdzielczej ma podkreślać poczucie przestrzeni i luksusu w DBX. Każdy przycisk i tarcza zostały starannie ustawione po szeroko zakrojonych testach przeprowadzonych również przez żeński zespół testowy.
Kabinę testowały nawet dzieci. Grupę najmłodszych pasażerów zaproszono do podzielenia się swoimi doświadczeniami dotyczącymi wejścia i wyjścia oraz siedzenia w modelu DBX w studiu projektowym firmy.
DBX został wyposażony w 4-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem. Jednostka jest już znana ze sportowych modeli Vantage i DB11. W SUV-ie DBX silnik ten ma moc 550 KM i moment obrotowy 700 Nm.
Do potężnego motoru dopasowano także układ wydechowy, który został tak dostrojony, aby odzwierciedlał głęboki dudniący bas, szczególnie w sportowych trybach jazdy.
Premiera auta odbędzie się 20 listopada w Pekinie. Podano już cenę DBX-a. W Niemczech ma kosztować ponad 193 tys. euro.
Zobacz także: To musisz wiedzieć o akumulatorze
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?