Silnik został już poddany serii obszernych testów na hamowni. Po Aston Martin Valkyrie - pierwszym hipersamochodzie z silnikiem o średniej mocy - wiele kluczowych rozwiązań zostało bezpośrednio zastosowanych w tym nowym projekcie. Ambicją inżynierów jest także to, aby silnik ważył mniej niż 200 kg.
Potwierdzono, że nowy 3-litrowy turbodoładowany silnik V6 będzie zelektryfikowany. Wpisuje sie to w nową serię systemów hybrydowych, które mają zapewnić, że nowa jednostka napędowa będzie najpotężniejsza w ofercie Aston Martina. Jednak nie ujawniono jeszcze, jaka będzie ostateczna moc tego silnika oraz maksymalny moment obrotowy.
Wiadomo natomiast, że nowy silnik będzie przeznaczony dla kilku przyszłych modeli i jego moc będzie osobno do nich dopasowywana.
Ujawniono też, że silnik zostanie umieszczony bezpośrednio za kabiną kierowcy i wyposażony w system suchej miski olejowej, aby zagwarantować najniższy możliwy środek ciężkości. System zapewni również wyjątkową skuteczność smarowania podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością.
Nowa jednostka napędowa będzie spełniać wszystkie przyszłe wymagania dotyczące emisji Euro 7.
To tutaj jest produkowany Volkswagen ID.3
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?