Pierwsze sedany klasy premium – S90 – wyprodukowane w chińskiej fabryce Daqing, dotrą do centrum dystrybucyjnego w Zeebrugge w Belgii jeszcze w tym tygodniu. Samochody przetransportowano do Belgii świeżo otwartym połączeniem kolejowym Chiny-Europa. Ta metoda transportu redukuje czas dostawy aut do Europy o 2/3 w porównaniu z drogą morską, co oznacza, że klienci otrzymają wcześniej swe zamówione auta. Inicjatywa One Belt, One Road ma ożywić legendarną drogę handlową „Jedwabny Szlak” sprzed stuleci w nowej erze globalnego handlu.
Volvo było pierwszym zachodnim producentem samochodów klasy premium, który wyeksportował auta wytworzone w Chinach na rynek USA – były to modele z logotypem S60, w roku 2015. W listopadzie ub.r. Volvo zaczęło produkować w fabryce w Daqing najbardziej luksusowe wersje swego sedana klasy premium S90 dla celów eksportu globalnego, a wkrótce rozpocznie tam produkcję wszystkich wersji S90 dla potrzeb globalnego eksportu.
Zobacz także: Używany Ford Mondeo. Wady i zalety
Polecamy: Redakcyjny test Audi RS6
Każdy z kolejowych transportów Volvo kursujących z Daqing do Zeebrugge może przewieźć ok. 225 aut, które podróżują w specjalnie zaprojektowanych kontenerach. Każdy kontener mieści trzy auta, umieszczone pod różnymi kątami, by maksymalnie wykorzystać dostępną w jego wnętrzu przestrzeń. Specjalne sposoby mocowania utrzymują samochody w absolutnym bezruchu podczas transportu.
Początkowo transporty kolejowe z Daqing będą wyjeżdżać raz na tydzień, ale planuje się zwiększenie częstotliwości w miarę wzrostu liczbowego dostaw.
Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?